grattis, du är med...

2009-12-22 / 18:35:04
ja sitter där i det lilla rummet och väntar och väntar på att få veta! tankarna snurrar värre än loopen. är jag? är jag inte? kan ja inte få svaret snart? måste han dra ut på d så länge...som ja har längtat och önskat och kämpat för detta lilla som kommer att bli så stort. ja eller nej? grattis eller beklagar? så äntligen efter vad som kändes som en evighet kommer han med ett litet papper. ett litet vitt papper med beskedet ja längtat så efter...

jag bara satt där och kollade en lång, lång stund...kunde lixom inte riktigt förstå vad det kommer att betyda för mig. detta kommer att förändra hela mitt liv.  man har försökt att föreställa sig detta magiska ögonblick så många gånger, men inte trodde ja att det skulle få håret att resa sig i välbehag. eller att mina närmaste skulle reagera som de gjorde! att några helt vanliga ord, som sagts så många gånger plötsligt kan få en sådan enorm betydelse kunde ja aldrig tro!


jaha...värdens bästa dag är äntligen här...jag har väntat i så många år på detta underbara besked! och hur mycket man än tror att man vet hur man ska reagera, så kan man nog aldrig riktigt veta det förrens man sitter där med svaret i handen och tittar på vad detta betyder. för all framtid kommer nu detta svar att finnas med mig!

en helt makalös känsla innfinner sig i hela kroppen. man kan lixom inte riktigt förstå att det har hänt på riktigt den här gången. det kunde ju lika gärna varit ett annat svar man fått...men den här gången var det rätt!

det var ett ja! ett stort grattis. en underbar julklapp...till mig och de underbara människor som finns omkring mig!

äntligen har jag blivit med...fast tjänst!!!

                                         
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: