2011...

2011-12-30 / 23:13:22
sista dagen på detta året. ett år av glädje, sorg, galenskap, bebisar, kärlek, vänskap och möjligheter.

de har redan börjat skjuta smällare...eller av ljudet att dömma, bomber. hatar verkligen alla snorungar, som egentligen inte är tillräckligt gamla för att ha vett å låta bli elendet. tänker på alla stackars hundar å katter som är livrädda för smällar, å alla små barn som blir väckta i sömnen av dessa höga smällar. jag har haft en väldig tur, har inga barn som vaknar och min hund jag hade reagerade inte något vidare på höga ljud, så jag personligen har väl egentligen inte ont av d, förutom att jag tycker det är obehagligt då.

d stora glädjeämnena detta året har så klart varit bebisarna mina fina vänner fått, d nya jobbet som erbjuder de mest otroliga möjligheterna man kan tänka sig, pappa fyllde 50 år, cruisingarna så klart, tjejfesterna, att jag lärde känna johanna å började rida tessan och massa massa annat.

den största sorjen i år är de som valt att lämna jordelivet långt innan deras tid var inne. men vi minns dem med minnen fyllda av glädje och vetskapen om att det var deras val och att de har det bättre där de nu befinner sig...

galenskaperna borde jag väl inte ens nämna? jag har köpt motorcykel, varit på roliga evenemang och hur mycket annat som helst.

bebisar ja, detta året har verkligen bombarderats med bebisar. har tappat räkningen för länge länge sedan. men de största <3 till freja och alva. mina finingar.

kärleken är livets elexir. många, många gånger under året har jag tacksamt lutat mig mot min fina underbara kärlek när livet blåst storm. tusen tack älkskling för allt.

vänskapen är det som har kastats runt mest iår tror jag. eftersom de jag vanligtvis umgåtts med har fått smått, har man hamnat utanför. vi har inte lika mycket gemensamt längre och medan de numer lever familjeliv å hela deras värld krettsar runt deras små underverk står jag fortfarande utanför det livet, men det har även gett mig möjlighet att träffa nya människor och skaffa nua underbara vänner. johanna, elena, lina, lisa, emelie, emma, linda och så många fler.

möjligheterna har varit oändliga detta året. tusen tack till min underbara malin för att du visat mig detta otroliga underbara jobb. personlig utveckling, inspiration, utbildning, evenemang, arbetskamraterna, uppskattningen, människorna man möter...detta har verkligen fått mig att växa som människa samtidigt som jag har byggt upp en tro på, tillit till och kännedom om mig själv.

detta får avrunda årets upp-och-ner, med-och.mot gångar. 2012 kommer bli ett bra år!



Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: