jul, jul...kul?

2009-12-26 / 22:01:39

så va då julen över för detta året och lugnet har lagt sig någotsånär ialla fall. det blev verkligen inte som ja e van vid. allting blev ju bara tokigt. jag råkar vara en väldans vanemänniska. traditioner ska HÅLLAS. så blev det inte i år.

en jul för mig är; vakna hemma hos mamma å pappa, öppna ett litet paket med en tallrik tomtegröt och en skinkmacka samt ett glas varm oboy. när frukosten är avklarad tar vi hand om djuren, å stalltomten ska så klart ha sin gröt! därefter börjar stöket i köket. maten lagas av familjen samtidigt som vi alla ska duscha och göra oss fina, för klockan ett på pricken äter vi julmaten. klockan tre är det kalle på tv och då släpper vi allt och bunkrar upp i soffan. när kalle och hans vänner tillslut har önskat god jul tar vi kvällsrundan ut till djuren igen. hästarna får morötter å äppel å massa gott.

när familjen åter är samlad inne bör i bästa fall tomten dyka upp. hur som haver, öppnar vi paketen och vanligt vis är hundarna mer galna än vi andra! nu är det äntligen dax för sällskapsspel och mys, för att frammåt småtimmarna så småningom krypa ner i sängen..

nu var det ju så att jag inte sov hemma...jag sov hos johan. jag jobbade hela julafton...d va iofs ganska mysigt, men det var ju inte som d brukar. när det äntligen var dax för kalle, vad händer då? jo vi får så klart ett LARM och är tvugna att åka mitt i kalle...kommer hem runt halv fem och familjen äter en andra gång bara för att jag ska slippa äta själv. inget sällskaps spel blev d heller, för d gjorde dom istället för att kolla kalle...

juldagen blev inte heller som den brukar..vi firar alltid den deagen med mina mostrar, min mormor och min morbror, men eftersom jag jkobbade då också, var jag inte med. i dag har jag varit hos farmor och farfar och firat jul med pappas sida av släkten. det var jätte trevligt, för johan följde me (utan en massa gnäll ochg undanflykter, som man har fått höra förut) nästan alla kusinerna var där också. saknade bara martin och hans frida. ida å calle var där me lilla sigrid. anton å linn, tilda, daniel...lillebror va så klart bakfull, så han dök heller inte upp. 

det var dock nära att vi missade detta för johan och jag åkte inte till kalmar och jag köpte mig en lite mini pc som ja nu sitter och skriver på. min gamla dator va inte okej längre. seg å slö...

nu blir det mer film och mys me johan. god fortsättning!

                                                                                      XOXO 

Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: