bättre sent än aldrig...

2010-04-05 / 20:18:58
nästan en vecka sedan sist nu..hur i hel..ska ja kunna komma ihåg vad som hänt?

sisst ja skrev va i onsdags å då hade vi haft möte å vi e tydligen för mycket personal...blaha...så två stycken av oss som jobbar där, måste helt enkelt omplaceras...aldrig får man vara riktigt nöjd! men men, ja har kvar min tjänst, d kanske bara blir så att ja får nya arbetskamrater å nya brukare, men inget e klart ännu...kanske e någon annan som vill byta ställe vem vet!

så onsdagens positiva blir väl lite ironiskt >" omväxling förnöjer?"

torsdagen då..jobbar kväll, å johan e ledig efter 18 om ja inte minns fel...men d gick snabbt på jobbet, å min lilla vän hade besök av sin syster å hennes karl...d va ju livat...han va på bra humör ialla fall:P

torsdagens positiva var en väldigt trevlig dag på jobbet, och så hann ja dona lite i trädgården också!

fredagen då...då va ja på jobbet...inga konstigheter...lugn dag. sen var d bara till att hoppa in i duschen å iväg till svärföräldrarna på påskmiddag :)d va trevligt och gott! så d e fredagens positiva...påskmiddag i örsjö!

lördagen sen, då var vi jädrans driftiga...ja såg till att älsklingen plockade fram häcksaxen, å så rök d grenar åt både höger och venster vill ja lova. vi klippte till en buske så d rök om att :P fint blev d. å sen skynda sig att dona till sig inför grannens stora ettårs kalas! lilla bebisen e ingen bebis längre.."nemo" fyllde ett den 29 mars...stora killen nu juh! efter kalaset drog jag ihop buskgrenarna i en hög så vi kan lasta dem på släpan när den kommer...

lördagens positiva va ju kalaset så klart!

sen söndagen då..."sparkade" ut darlingen i trädgården igen, den här gången fick han minnsan klippa häcken :P vi hann en liten bit ialla fall...å d blev så fint! sen va d hockey å d kunde vi ju inte missa för allt i världen, för vikingarna mötte tigrarna..(tingsryd) d gick ju så där va, så d talar vi inte om mera...söndagens positiva va ändå en helt underbar dag i trädgården me johan!!! kunde inte önskat mig mer!!

så idag e d rent logiskt måndag! va har ja gjort idag då? jo, ja har jobbat...inget speciellt...men ja fick gå hem, för ja hade feber igår kväll, som trotts mina tappra försök med panodil och "blaska-kallvatten-i-ansiktet" envist vägrade släppa taget om mig, så jag fick kasta in handduken och gå hem från jobbet vid halv två idag!  så sen har jag motvilligt hållt mig inomhus..jätte trist!

dagens då...ja gjorde ju ändå ett tappert försök, å d tycker ja nog ändå att man ska uppmuntra:)

sen när ja ändå håller på, måste ja bara skicka en uppmuntrande styrke kram till Amelie i gävle, för att hon står på sig! KRAM till dig gumman!!
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: