I made a wish, it didn`t come true

2010-04-10 / 00:32:42
jag trodde aldrig att denna dagen skulle innehålla någonting positivt över huvudtaget...men jag råkar ha världens bästaste underbaraste pojkvän och världens mest fantastiska vänner som lyckas få de mörka molnen att skingra sig en aning!!!

hela förmiddagen idag gjorde ja så mycket av allt möjligt bara för att inte hinna tänka, känna, undra, gråta, gå sönder, ångra mig...jag var verkligen inställd på att denna dagen skulle vara den svartaste av alla svarta dagar i mitt liv. dagen jag önskat så innerligt att den inte skulle komma...den kom, och den kom alldeles för snabbt!

min älskade lilla stjärna i natten har för alltid slocknat och det går inte att tända den igen. min Nova har somnat och nu springer hon fritt där hon hör hemma, å som lilasyster sa, jagar säkert marsvinen å kaninerna i ren och skär lycka!

hon blev 9 år, 11 månader och 7 dagar. men i mitt hjärta är och förblir hon inte mer än fyra. hon är den ända som alltid funnits där och sett till att livet fortsätter när min grund har rasat. visst har d tagit emot att behöva klä på sig massa kläder å ge sig ut i snöstorm eller piskande regn, men glädjen och kärleken hon gett mig har så varit värt d!

strax efter klockan ett idag somnade hon lugnt för att aldrig vakna mer. ja vet att d va rätt beslut, men d gör inte mindre ont för d! ungefär en timme senare begravde vi henne bland våra hamstrar, marsvin, katter, hundar, kaniner å alla eventuella andra djur som familjen inte riktigt vill lämna ifrån sig..d va en fin sista viloplats hon fick mitt lilla yrväder! där kommer jag att minnas henne och d kommer att kännas bra!

när jag sedan var redo att lämna min hund, åkte johan å jag åter på en resa i minnenas tecken...vi åkte förbi "vår sommarstuga", hem till hans föräldrar, som inte var hemma, vidare mot skräddargärde, och en tur till bällsjömåla. d blev faktiskt en ganska fin och minnesvärd dag, och inte alls en kolsvart dag att förtränga som ja trott hela dagen.

oj va jag kommer sakna henne, men dagen har ändå innehållit positiva saker, och det har jag johan att tacka för! älskar verkligen dig johan.

för att välja ut en sak som dagens, väljer ja bällsjö med ett leende på läpparna...

johan gjorde allt för att vara ett stöd. han fanns där å torkade mina tårar. hade han fått, hade han säkert torkat mitt snor också, men d fick han inte :P
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: