sovknep?

2010-04-15 / 22:01:42



                                             

..ja fick en liten flachback nyssens...höll på att somna i soffan å d gjorde vi igår både johan å ja...å när ja sen vaknade va klockan närmare fyra, p johan skulle upp innan sju å besikta bilen, så då kände ja ju att ja va tungen att somna om fort, så ja försökte räkna får.

ni vet hur d går till...ett får i taget hoppar över staketet å bräker lite fånigt...ialla fall mina får..men sen händer d som inte får hända...mina vita får blir lila, blå, gröna, röda, gula, rosa, cerisa, turkosa, orangea, randiga, prickiga, mönstrade, ja gud vet allt...så då e ja ju bara tvungen att ta reda på vad som hänt mina får (och vid detta laget är jag klarvaken trotts att ja har ögonen stängda) jag flyttar fokus från staketet där fåren hoppar å bräker, och vandrar bakåt i ledet av får...

alla fåren leder mig till en lada, som bara har en liten springa i dörren öppen, å bara d gör en ju så nyfiken så man nästan spricker (å när johan läser detta ikväll, kommen han förmodligen skaka på huvudet å le ett underbart leende just nu) så sakta, sakta öppnar ja dörren lite till...bara så där mycket så ja kan kika in lixom. å va fan ser man där då?

jo, de jädrans kräken har på något höger å venster lyckats bygga en maskin, som de programerar och går in i. där inne blir de sedan färgade i regnbågens alla färger, i olka mönster, allt efter deras önskemål..

hur kan får bygga en maskin som e dataprogramerad att färga deras ull i olika färger och mönster? ja för någon människa syns inte till, å fåren går på bakbenen och knappar själva in inställningarna på en dator bredvid maskinen, med sina klövar...

ja ni kan ju själva förstå att ja va alldeles slutkörd i morse när johan klev upp...d e ju ett sjå att lista ut hur fåren har gjort, så d blev inte så mycket sömn i går...kanske därför ja höll på att somna?

                      

Kommentarer!
Postat av: Emelie R

Du har inte tittat på Fåret Shaun??? Jag lovar dig att dessa får hade kunnat bygga denna maskin ;)

Kommenterat - 2010-04-16 / 09:21:08
Postat av: fridah

haha..nej den har ja inte sett:) kanske skulle göra d då:P haha

Kommenterat - 2010-04-16 / 17:33:16  | URL - http://funbyme.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: