läggdax?

2010-08-07 / 23:28:37
klockan e strax över 23 just nu...d e hög tid att krypa ner i sängen...men d saknas någon...d känns alltid lustigt att gå å lögga sig när inte johan e hemma...vet inte varför, men ja behöver ha honom nära för att kunna sova...hoppas han e på väg hem nu för ja e grymt trött...

tanken var att ja skulle diskat, tvättat å städat här hemma ikväll, men d orkade ja inte efter min lång-promenad...blev lite längre än vanligt, men d va så skönt, så även att ja blev trött i benen så ville ja inte sluta gå :)

vi e redan inne i augusti, å tro d eller ej, men ja e säker på att sommaren är över...träden börjar tappa sina blad har ja sett, diset hänger i luften mest varje dag, å d luktar nästan alltid regn...hösten e fin å mysig...visst e ja ett sommar-barn men ja älskar alla årstiderna på sitt sätt...

våren..när allting slår ut, torkar upp å alla dofterna kommer tillbaka...när livet börjar på nytt å man blir så däör glad i kroppen...

sommaren...när värmen kommer, när blommorna står i sin fulla glans, när doften av nyklippt gräs når din näsa, när solens strålar träffar ditt ansikte å väcker fräknarna på din näsa...

hösten...när d mesta av naturen tar en liten välförtjänt paus från världen...när luften blir frisk å kall å minnerna från sommaren värmer kroppen inifrån...när man sitter uppkrupen i soffan med täcket runt sig, en bra bok i knät, en varm kopp the i handen och massor med levande ljus som fladdrar å väcker fantasin...

vintern...när allting blir tyst...när d ända ljuden du hör låter dova och fjärran...när luften som fyller dina lungor e så kall att du nästan inte kan andas...när näsan fryser och kinderna tappar känslen...när du lägger dig på rygg på den kalla marken, lyfter ögonen mot himmelen och ser den klara stjärnhimmelen som berättar historier för dig på sitt eget lilla vis...

alla högtider man firar och som aggerar mer eller mindre som en ursäkt för att träffa sina nära och kära...alla underbara dagdrömmar som på något mystiskt vis sluter samman och bildar ett sammanlänkat mönster som formar din syn på världen...

just nu tror ja nog att ja längtar lite till hösten...dels för att d e så otroligt mysigt med alla levande ljusen man får orsak att tända, dels för alla fina färger som årstiden bidrar med och självklart för att fira att det gått ett helt år av underbar, otrolig, overklig och total lycka för mig...

jag har nu varit tillsammans med johan i 8 månader, och jag kunde inte vara mer kär, mer lycklig och mer säker på att detta är så rätt...han är mitt livs kärlek och jag behöver inte hoppas på att vi får ett långt och lyckligt liv tillsammans...jag vet att det blir så...jag vet att dettta är på riktigt...jag vet att detta är vad jag alltid önskat mig och jag har haft det mitt framför näsan i alla dessa år utan att veta om d...

JOHAN LUNDGREN...DU ÄR MANNEN I MITT LIV ! JAG ÄLSKAR DIG I DAG, I MORGON OCH FÖR ALLTID!!



DAGENS: att hela jag är fylld av glädje. hjärtat, kroppen och själen är rörande överrens för första gången i mitt liv!!! livet kan vara bra underbart ibland...
Kommentarer!
Postat av: åse torstensson

så himla härligt!!

Kommenterat - 2010-08-16 / 21:29:15  | URL - http://lillalandet
Postat av: fridah

mmm :)

Kommenterat - 2010-08-17 / 19:37:28  | URL - http://funbyme.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: