to day will be the day

2010-08-23 / 15:22:30
when I say hello!!!

alla kan vi göra misstag, stora eller små, ibland e vi medvetna om d, men ibland e vi inte d! jag gör också misstag.

ja kan tänka mig att ja, me mina mindre bra erfarenheter, är kanske lite speciell när d kommer till att göra misstag. när ja gjort någonting som någon annan reagerat på, får ja riktig ångest. hjärtat rusar iväg, hjärnan spelar upp de värsta senariona man kan tänka sig, kroppen fryser fast, medan hjärtat ropar fly...d e svårt att beskriva vad som sker med mig, när någon tycker att ja gjort någonting fel...ja får riktig, riktig ångest.

nästan alltid är d ju ingenting stort eller allvarligt som ja får panik över, men lik för benat kommer denna ångest..PANG!! å så vet ja verkan ut eller in...även om ja bara skulle slarva bort en inköpslista får ja sån panik att ja håller på att gå sönder...ja tror att d beror på att ja har sånna prestationskrav på mig själv som inte är av denna värld, eller beror d helt enkelt på hur ja blivit behandlad i mina tidigare förhållanden...ja säger inte att alla varit dåliga, men många har verkligen inte varit bra...d kanske sitter i fortfarande, vad vet jag?

hur som haver, ja har gjort ett misstag, d va inget illa menat me d, ja var inte ute efter något speciellt, d va mest ett "tidsfördriv" ja har bett om ursäkt å ja lovar att d inte kommer hända igen! skillnaden på den här gången å andra gånger var att den här gången kunda man faktiskt prata om d, å inte bara skrika å svära å trycka ner mig som en värdelös sopa...



idag kan ja säga att jag har ingen ångest för detta misstag, hade detta varit för över 8 månader sen, hade ja haft ångest å mått dåligt ett par dagar till...ja tror säkert att vi kommer stöta på andra problem så småningom också, men d kanske inte blir så ångestladdat i och med detta? ja har en mycket värdefull man i mitt liv nu för tiden, som verkligen visar mig hur ett förhållande ska vara. man behöver inte vara värdelös bara för att man gör ett misstag. han älskar mig inte mindre för d. men ja gör inte om d...

nu blir d nog en promenad, eller disk, eller tvätt, eller nått annat "jobbigt" för ja har överskotts energi...

dagens så här långt: min man!!!
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: