å så var halva veckan gjord

2010-12-01 / 22:19:00
har haft en riktigt bra dag idag. d enda ja verkligen INTE gillar med mitt jobb, är när man (som idag) ska åka till läkaren med en brukare. i datta fallet en dement man som till råga på allt nästan sov hela tiden :) läkaren begriper ingenting och var inte särskillt tillmötesgående till en början, men sedan smälte han lite. värre e d me sköterskorna. d finns verkligen inga trevlig sköterskor. alla e tjuriga och griniga och har PMS.

nä. i dessa lägen gillar ja inte mitt jobb, inte för att ja tycker d e jobbigt, utan just för att läkare och sköterskor som ska förmedla trygghet och vara hjälpand och tillmötesgående och förstående. tänk nu om dessa människor inte hade oss som ledsagare??? stackars utsatta folk. de e ju utsatta redan innan, och sedan bli så nonchalerade av sjukvården...hu.

nåja. innan lunchen hade ja ett städ hos min nya brukare...haha, han e jätte rolig. idag skulle han ringa ett samtal innan vi började städa. och som han skröt med att han minnsan hade en söt ung tjej där som skulle hjälpa honom att städa...höhöhö...sedan gick hen efter mig när ja dammsög och pratade och frågade saker så ja fick stänga av dammsugaren hela tiden för att höra vad han sa. hihi

eftermiddagen ägnade ja åt att städa en annan mans lägenhet. att någon kan vara så otroligt tacksam för att man dammsuger lite å skurar golvet en gång i veckan :) denna mannen e bara för underbar. varje gång jag kommer blir han så glad. och om ja ska städa eller göra något annat så blir han nästan tårögd å tycker att ja har sånt besvär med honom...å när ja försäkrar honom om att så e inte fallet, då tar han min hand å tackar så hjärtligt.

efter jobbet skyndade ja mig hem och skruvade ihop de sista lådorna till byrån, så nu e den klar och "pimpad". d blir rysligt bra...har tagit lite kort, men ja orkar inte lägga in dem i datorn nu, d gör ja i mon. där efter hoppade ja in i duschen och gjorde mig iordning för att möta mina kollegor i bowlinghallen klockan sju. där spelade vi bowling och sedan år vi mat. riktigt gott och trevligt var d. självfallet fanns kameran med där också, men som sagt, bilderna kanske kommer i morgon.  tyvärr skulle nästan alla jobba i morgon, så der blev en tidig kväll, men d gjorde inget, för d va väldigt trevligt under de fyra timmarna vi var där.

nu ska ja krypa ner i soffan å tok-gosa med min älskling. ja har saknat han så mycket idag. har jobbat hela dagen och sedan iväg med kollegorna...har knappt sett darlingen idag juh...

dagens: underbara kollegor som kan förgylla en dag.
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: