har ja verkligen annledning att gnälla???

2010-12-19 / 11:54:44
jag har satans ont i halsen, är hes som en gås, har hosta som sliter upp mina lungor var gång ja hostar, ont i magen och nu vaknar man med ett igensvullet och megarött öga också. va e d här för jävla skit? har ju tagit semester på julafton, men förmodligen ligger ja väl sjuk då. satan.

MEN..om man tänker efter...e d verkligen så illa?

visseligen så går jorden under i min lilla värld när ja inte e helt hundra, men resten av världen fortsätter som om ingenting hade hänt! va e d för sett?

men även att ingenting e roligt nu när ja e sjuk, å att ingen (utom jag så klart) tycker tillräckligt mycket synd om mig, (när ja e sjuk så är ja INTE 27 år gammal :P) så har ja fruktansvärt mycket som ja e så otroligt tacksam för. ja har världens knäppaste familj, ja den e verkligen inte som någon annan. eller egenligen skulle man kunna säga att mer eller mindre hela släkten inte e riktigt som vanligt. detta e ja verkligen tacksam för. min familj sållar verkligen agnarna från vetet.

hemma finns ingen hejd på galenskaperna. d absolut bästa e dagar som igår. traditioner är väldigt viktiga för mig. igår hade vi luciagrillning tillsammans med moster å hennes familj. finns nog aldrig en gång på året som en grillad köttbit smakar så bra som när vi grillar runt lucia dagen. i år grillade vi vildsvin. nä, inte ett helt vildsvin som snurras över öppen eld, utan styckat kött från vildsvin. som pappa skjutit. mums.

som vanligt e d ett hiskeligt liv på allt å alla. alla pratar högt, vissa skriker å alla skrattar åt ingenting. moster har en stor son och tre lite mindre ungar. de tramsar så klart å moster blir ilsk å ingen av dem lyssnar å tillslut blir hon galen :P hehe..sen e d väl lugn tills hon slutat blänga på ungarna, då börjar de igen. när alla är så mätta att de håller på att spricka, fixas efterrätten iordning. CHOKLADPUDDING!!! alltid! den slaffsar vi sen i oss fortare än kvickt och under lika glada förhållanden!  ja bara älskar min familj.

en annan galning som ja verkligen uppskattar e så klart min johan. tre ord som skulle beskriva honom bäst är SNÄLL (som din gosiga teddybjörn som sov i din säng när du var liten) OMTÄNKSAM ( oavsett vad eller vem som har problem, finns johan där ) ROLIG ( d finns inte en dag under detta året som han inte lyckats få mig att skratta eller må bra. ) han e så perfekt för mig, för han e ( precis som min familj ) inte ricktigt vad andra skulle kalla normal. han kan få för sig de mest absurda saker du kan föreställa dig. han e precis lika impulsiv som jag. han e jätte bra på att börja nya saker, men lika duktig på att avsluta dem som jag.

sen har vi ju alla fina vänner...va skulle ja göra utan dom? mickan, ajax, jenny, amelie, emelie, malin och alla sofie´er (flera som heter sofie alltså) guld värda e ni !!! verkligen.

gårdagens: luciagrillningen så klart!!!
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: