hemma

2010-12-26 / 22:29:49
efter en, faktiskt väldigt, ovanlig dag för att vara mitt jobb. ja slutar aldrig att förundras över mitt jobb, men idag höll ja faktiskt på att tappa hakan totalt. förmiddagen flöt på i sakta mak. vi åt resterna av julbordet och därefter tog vi lite rast. frågan är om vi egentligen skulle gjort det. för när vi kom tillbaka var portionen till en annan brukare uppäten. 

ganska irriterade konfronterade vi den skyldiga, ja, d fanns lixom ingen annan som kunnat göra d, eftersom den ända som var hemma låg i sin säng och sov middag. responsen var ungefär lika irriterad, om inte förbannad, som hos oss.  under hela eftermiddagen sedan så försökte han be mig om ursäkt, men ja svarade bara; d va inte min mat du åt upp så att ja fick gå hungrig, så d hjälper inte att du ber mig om ursäkt. nåja, nu e ja hemma ialla fall, och nu tänker ja minnsan tillbringa min sista vakan stund ( cirka två röda sekunder) med att mysa med min alldeles egna älskling.

i morgon ska ja försöka ge mig på att summera hela året...

dagens: hem ljuva hem.
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: