idag...

2010-12-04 / 15:52:15

..är en dag som alla andra dagar. fast den är ändå ganska annorlunda. vad är det då som gör denna dagen så annorlunda? ja, d vet ja inte riktigt, man ja känner att det är en bra dag. det är okej att jag tillbringar 14 timmar på jobbet. d e okej att snön vräker ner. d e okej att ja inte fick lunch förren halv tre. d e okej att jag "bara" har jobbat i åtta timmar och 30 minuter och att jag bara har fem och en halv timme kvar att jobba. d e helt okej. varför? jag har ingen aning. bara en helt underbar känsla i kroppen. jag tror d e va folk kallar KÄRLEK !

min kärlek är för visso hemma idag, och jag är på jobbet, men va gör väl d? kärleken har inga gränser. han e min oavsett om han är hemma, i örsjö, på filipinerna eller någon annan stans för den delen. han e alltid min. å ingen eller inget kan ändra på det. varken idag, i morgon eller någon annan dag. det är johan och jag nu och för alltid.

det känns riktigt skönt att för en gångs skull vara så säker. självklart har man försökt att intala sig själv att det är för alltid i andra relationer också, men d här är någonting helt annorlunda. jag behöver inte "anstränga" mig för att han inte ska bli sur eller arg. jag behöver inte fundera ut hur eller vad ja kan säga till honom. jag behöver inte dra vita lögner för att hålla hans humör på topp och jag behöver framför allt inte känna pressen på att ja ska! ja ska göra d, ja ska göra d, ja ska göra d, ja kan göra d för att ja vill, inte för att ja måste. å framför allt gör ja d för VÅR skull, inte för att han kräver d av mig.

nä usch vilket tradigt inlägg d blev. får se till att nästa lir mer positivt och lättläst och roligt. ska lösa d i mon tror ja :)

dagens (hitills): ja vet vad jag vill, och jag ska se till så ja får d också :)

Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: