mitt år i bilder

2010-12-27 / 21:49:59
idag har d inte blivit mycket gjort. ja sover alldeles för länge å ja har ofta lite ont i huvudet. nåja, ja får väl fundera på att gå till doktorn..kanske...

först tänkte ja åka in till kalmar och gå på mellandagsrean, men sen fick ja inte tag i någon som ville göra mig sällskap. så istället ringde ja amelie så hon, fredrik, ozzy å ja tog en runda ner på stan å kikade lite. när ja kom hem därifrån, åkte ja in till kalmar och mötte upp manne som slutade jobba.

vi smet in på mediamarkt å ja köpte en extern dvd-brännare/läsare. sen gick vi å fikade och sedan sprang vi in på bauhause å ja köpte en lampa/takfläkt till sovrummet. sen åkte vi hem. installerade så klart min dvd-sak direkt och skulle sedan installera min mackapär som ska kopiera filmer från vhs-spelaren till datorn, men ja vet inte riktigt hur skiten funkar, så d gick ju inte så jäkla bra...sur som ättika blev ja, å sen kom ja på att ja inte ätit på hela dagen. lagom bra.

anyway. det börjar väl bli hög tid att asmmanfatta ett helt fantastiskt år...

det började på allra bästa sätt, tillsammans med mina underbaraste vänner ( ajax och mickan) och min älskade älskling johan. året gick i samma anda genom alla månaderna. jag har plockat ut lite utav det jag minns starkast under detta otroliga året.

i januari åkte johan till fillipinerna. det var jobbigt och ensamt, men ja hade mina underbara vänner som hjälpte mig att få tiden att gå. vi hade vår underbara tjejfest i januari. emelie, amelie, jenny, jenni och jag. jag gick på min fasta tjänst och jag fick tillbaka en av mina närmaste vänner manne.

       

februari tov vi en repris på tjejfesten hemma hos emelie. johan kom äntligen hem från fillipinerna, det slutade snöa och solen tittade fram. johan å ja tog en tripp till göteborg och amelie flyttade till gävle.

  

i mars tyckte ja att våren kommit och grillade första gången. smakade ljuvligt, men d va bra kallt ute . vi åkte till A-boda klint å mindes en tid för länge sedan. å så fyllde världens sötaste lilla gran-kille ett år :)



april bjöd på många tårar. både av glädje och av sorg. så klart hade vi nybro cruisingen och att ja samma kväll träfade min "long lost" bonus syster. men tyvärr var det även denna månaden jag fick ta bort min stora glädje i livet, nova.

här e en jätte fin bild på min älskade lilla vovve

                                           

maj började med magi då vi var och såg joe labero för att fira mamma som fyllt 50. vi var i emmaboda å kollade på bilarna "på strippen", sis å ja gjorde vår första foto expedition och sedan var d cruising i borgholm.

       

den stora händelsen i juni var så klart min födelsedag. sen firade vi midsommar hos mickan å mickey, den bästa midsommar hittils för min del. vi badade i bällsjö älsklingen och jag firade 6 månader tillsammans.

                

juli månad bjöd på semester. vi åkte till kreta en vecka och hade det underbart. jag utnyttjade födelsedagspressenten ja fick av johan och fick massage på västerportens spa. vi var på strand, vitasand, vi åkte till öland och johans bror roger var hemma en sväng.

                                  

i augusti gick freddstock-festivalen av staplen, vi var på pool-party, emmsi började träna fotboll och nybros nya inneställe milles öppnade...

              

september bjöd på minnen från förr, farmor och farfar firade bröllopsdag, min kompis emma flyttade till hus i kalmar och där hälsade ja på. saga var här en dag, hösten kom å sis å ja gjorde en foto expedition igen.

          

oktober månad fyllde älsklingen 35 år. loppan blev 20 och på samma dag blev farmor ett år äldre. mamma, loppan och jag åkte till ullared, ajax å sjöberg hyrde hus, jag skaffade glasögon och finaste fi och linn hade kalas.

    

i november fick ja ny spis och frys, vi la in det nya golvet i sovrummet och den första snön kom.

          

i december fick johan fast tjänst på kährs, snön slutade aldrig att falla, ja bowlade med kollegorna, vi flyttade in i sovrummet, den årliga lusse-grillningen gick av staplen hemma i hyltan, ja lyckades äntligen börja mobilblogga, amelie kom över julen och livet är allmänt underbart.

                                 

det här var mitt år i bilder.

dagens: shopping me manne, så ja äntligen fick min dvd-läsare :)
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: