fånga dagen??

2010-12-29 / 18:40:44
idag har d varit en mycket bättre dag än igår. hade lite, lite, lite huvudvärk i morse, men d gick över fort, å frukost åt ja på jobbet, matlåda hade ja, å inte jätte mycket stress :) en mycket bättre dag. har fått mig ett par glada skratt idag. knasiga människor ja har att göra med :) har fått så många komplimanger idag, så ja nästan rodnat. jag har hand om en söt liten farbror som tycker att ja sliter så mycket hos honom å att ja ska vara försiktig så ja inte sliter ut mig i förtid :)

så efter ett helt gäng med "städ besök" idag, e ja ganska trött faktiskt. ska laga lite mat och sedan tar ja nog en dusch tror ja. har faktiskt börjat förbereda mig lite inför nyår. varit på glasbanken idag, valt klänning och skor, vet på ett ungefär hur ja ska sminka mig, nu fattas bara frisyren och att gå in skorna, men ja har ju ett par dagar på mig.

ska plocka ögonbrynen i kväll och kanske göra en ansiktsmask. kanske ta ett fotbad å fila å kanske måla naglarna å ge huden en energi kick. låter underbart tycker ja, tror nog att d får bli så nu.

har ni trogna läsare tänkt på en sak??? varje dag under ett helt år nu, har jag haft en "dagens"...varje dag, 365 dagar, 12 månader, ett helt år. varje dag har ja uppmärksammat en liten eller stor positiv sak som hänt!  VARJE DAG HAR HAFT NÅGONTING POSITIVT!!! så ja vill härmed ge er alla en liten tankeställare. varje dag, bra eller dålig, innehåller säkert någonting som varit bra. ja vet att alla har dagar som verkligen suger ibland, men om man verkligen tänker efter och tänker igenom sin dag noga, så kan man säkert hitta någonting som varit bra. något som gjort dagen lättare om så bara för en liten stund.

så med ett leende på läpparna, dagens: glädjen och tacksamheten man får av att hjälpa andra människor med vardagliga saker som de inte klarar själva.


Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: