kan en människa verkligen förändras?

2010-02-05 / 14:21:11
först måste ja ju bara få skrika rakt ut att jag är feberfri idag!!! sen tillbaka till rubriken.

kan en människa verkligen förändras? ja menar nu inte mogna, för d gör väl de flesta, utan verkligen förändras? i natt när ja väntade på att johan skulle vakna så ja kunde skicka ett meddelande så fick ja mig verkligen en tankeställare.

för några år sedan va ja väldigt osäker och gillade verkligen inte mig. ja hittade på massa egentligen dumma saker för att på något vis straffa mig själv. fråga mig inte varför, men så va d ialla fall. under denna perioden umgicks ja me folk, som behandlade mig väldigt nedvärderande, och d va vad ja trodde och tyckte att jag förtjänade. en av dessa personerna hörde av sig igår.

ja va väldigt tveksam till varför han över huvudtaget pratade me mig och ja hade väldigt förutfattade meningar. jag har ju inte träffat denna personen på flera år, och jag hade fortfarande en bild av honom som genuint elak och utnyttjande. d va ju sån han va då, å ja har ju inte träffat honom sen dess.

han säger själv att han mognat och att han har förändrats. ja vill så gärna tro på honom, för ja vill att alla ska må bra å ja tror att han faktiskt har någonting väldigt fantastiskt inom sig, men ja e inte säker på att han vet om d själv! ja e faktiskt inte säker på att en människa kan förändras så mycket...men han kanske är en bit på väg.

jag har förändrats en hel del sedan dess, men d handlar mest om mognad och insikt. mognaden kan man nog inte göra så mycket åt, men insikten om att ja faktiskt var värd någonting bättre kom smygande å ja vet inte riktigt när jag insåg att ja förtjänade någonting bättre. att ja var tvungen att tänka på mig om ja skulle överleva.

så. kan en människa verkligen förändras? ja e en hopplös romantiker, så ja vill verkligen tro d av hela mitt hjärta, men jag har svårt att tro att en människa kan förändras så mycket utan ett ordentligt uppvaknande. ja önskar hoppas å tror på mänskligheten, men ja kan inte dra hela lasset, och d e en av sakerna ja har fått innse under min resa till personen ja e idag.
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: