ledig

2010-01-05 / 18:59:08
d va ju inte lite skönt att vara ledig idag. efter den helgen skulle ja behöva ett par dagar, men en dag e bättre än ingen.

jag sov riktigt länge idag. ända till tio tror ja:) vad har ja då gjort idag?...jo, jag har handlat, städat, bytt gardiner, lagat mat, ätit mat, promenerat...

ja började dagen med att handla. nova fick en ny sovkorg. sen åkte ja hem till skogen. där var maten lagad och hela familjen samlad...mysigt, för d händer inte så ofta. efter maten gick mamma, lovis, nilla, casper, jag och nova ut i skogen en runda. d snöade och var så där underbart som d bara kan vara när d snöar så där underbart!

sen letade ja fram min skrivare och tog ett par blommor med mig hem till johan! här hemma lagade ja mat, och bytte gardiner i ett av rummen. nu e d vitt å lila :) julpyntet e borta me...nu ska bara väggarna målas om också :P

   

d syns inte så bra, men d e vita gardiner bakom de lila...å så mysiga lysen i fönstrena

d ser bättre ut i verkligheten, men d får väl duga. tror faktiskt att johan tycker d e fint också! dessutom slet ja ner hans gräsliga rullgardiner, de va ändå trasiga...

dagens positiva händelse e nog ändå promenaden me mamma å syrran å våra hundar. fast d har varit mycket positivt idag, snön, familjen, gardinerna som gjorde d så fint...å nu ska johan å jag spela sällskapsspel, så dagen kan inte bli bättre..
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: