då va d dax att plocka fram d goda minnet...

2010-07-23 / 23:51:34
eller göra så gott ja kan ialla fall...d e ju faktiskt en vecka som ska kommas ihåg å allting flyter lixom ihop...

blir väl mest en snabbrepris å en massa bilder som får tala för sig...d har varit en helt sjukt underbar vecka me massa sol, bad, god mat, underbar dryck och massa "äventyr" :) håll till godo mina vänner...

vi har kört jet ski, åkt på båt utflykt, badat i havet, johan å alecx snorklade, kört runt i bergen i hyrbil och återigen utmanat vår höjdskräck :) när vi inte trodde att vi kunde komma högre upp i bil, gjorde vägen en "U"-sväng å så bar d uppåt igen..livsfarligt...smala vägar utan kant räcke å stup rätt ner...hua...

torsdagen spänderade vi i ett flygplan...å sen gick vi å la oss...fin utsikt från balkongen ialla fall.

fredagen spänderades mest vid poolen me en smirnoff ice i handen...johan hittade inga "fita kakor" som de hade på filipinerna, men likväl hittade han "pick kex"...på kvällen tog vi även en liten promenix för att utforska staden :) vi kom till en återvändsgränd me en inte så trevlig hund (som va fastbunden tack å lov ) hittade massa fina saker att fota som synes :)

lördagen spenderade vi också ganska mycket tid vid poolen och i havet. vi åkte lite jet ski på dagen också men då satt ja på å hade inte kameran med mig, så d finns inga bilder på d...men på kvällen hittade vi en jätte mysig restaurang där vi åt riktigt god mat, och efteråt tog vi en liten promenad och hälsade på emelie`s å alecx`s gamla hotell och tog en drink, för att sedan hamna på en "fun park" där grabbarna roade sig me nått simulatorspel...emelie å ja hade mest roligt åt karlarna ialla fall :)

söndagen va sjukt varm, så vi valde smart nog att ta en båtutflykt den dagen...mitt ute på havet i gassande sol...vi fick åka runt den så kallade get-ön å grabbarna snorklade lite, kaptenen visade både vackra havsdjur å väldigt slämmiga sådana :S bläää...han va helt galen...för mycket ouzo å raki kan ja tro :P...andra snorklings stället prövade faktiskt ja me att kika ner på botten...jag såg..sand..men killarna simmade bort en bit å kikade på ett gamalt tyskt flygplan som hade blivit nerskjutet i havet under kriget...dock va d inte så mycket kvar av d idag sa de...

get-ön är bara "öppen" en dag om året och annars får man inte gå iland där...getterna som bor där e fridlysta å var på väg att utrotas. de planterade in 6 stycken å nu e d ett hundratal djur. fast vi såg bara två, å de ville inte riktigt va me på kort...

måndagen började som alla dagar, med en stund vid poolen, och eventuellt ett dopp i havet me jättevågor som skuffade runt en som om man var en bit papper...på kvällen gick vi ut å tog en drink eller två, åt lite mat å spelade minigolf..tjejerna mot killarna...behöver ja tala om vilka som van? nä, självklart va d ja å emelie som van...

tisdagen spenderade emelie å alecx till sovinir shopping...johan å ja ägnade oss åt att försöka besegra de stora vågorna i havet...utan så väldigt gott resultat...så vi kikade lite på stan vi me...framåt kvällen så hittade vi en mysig resturang som verkligen serverade ordentligt me mat på faten...kolla in johans efterrätt bara :) å en kvällspromenad på stranden slutade i trams för våra kära små pojkar :)

på onsdagen bestämde vi oss för ett riktigt äventyr...vi skulle hyra scootrar å utforska stället...men d gick inte så vi hyrde en bil istället å drog iväg upp i bergen...oj oj oj...men oj vilket äventyr...hittade en grotta också som vi bara ville titta på...d visade sig att d va två hundra miljoner trappsteg upp till grottan...men d gick tillslut :P vi stannade även till på den underbart fina stranden i elefonisi :) lätt att filmstjärnorna skulle trivas där :)

dessutom hittade ja hotellet som min familj bodde på för ex antal år sedan, bara ett stenkast ifrån vårt hotell...världen e allt bra liten ibland...

å så en "liten"skål till vår kära vän amelie också :)

så dagens då;

torsdag: äntligen semester.

fredag: kvällspromenaden.

lördag: en härlig dag i goda vänners sällskap och så klart jet ski turen med älsklingen.

söndag: båtutflykten trotts slemmiga bläckfiskar.

måndag: minigolf rundan.

tisdag: en dag med min underbara pojkvän.

onsdag: så klart äventyret i sig. dessa stup å slingrande vägar rakt upp i himelen, underbar strand, många skratt, getter och utmaningen med höjderna :)

torsdag: äntligen hemma igen.

idag fredag: mysig å lugn dag med älsklingen plus en liten tripp till kalmar med kina buffe och besök på ikea.
Kommentarer!
Postat av: Amelie

Nästa gång vill jag och Fredrik följa med! :)

Kommenterat - 2010-07-27 / 12:22:34  | URL - http://ihuvudetpaamelie.blogg.se/
Postat av: fridah

hihi, ja d vore väl kul om ni kunde följa med :)