ja har sagt d förr, å ja säger d igen...

2010-07-27 / 21:47:55
ja har skaffat denna bloggen för att mina vänner, tex amelie som bor i gävle, ska kunna följa med på vad som händer i mitt liv. ibland är ja trött å irriterad som vilken annan människa som hellst å då kan d tyvärr bli så att ja skriver om det här på min blogg. OM d skulle vara så att ja någongån skriver nått mindre roligt om dig som läser denna bloggen, så för guttan ta d inte så hårt snälla!!!

d som står skrivet i ilska eller irritation är just skrivet i det ögonblicket när d va precis så som ja kände, å förmodligen tar d inte många minuter från att ja fått irritationsmomentet ur mig, tills ja lämnat samma irritationsmoment bakom mig och gått vidare. alltså:

NÄR OCH OM DU LÄSER NÅTT MINDRE KUL OM DIG ELLER NÅGON ANNAN, SÅ HAR JA FÖRMODLIGEN SLUTAT VARA ARG/IRRITERAD PÅ SAKEN/PERSONEN I JUST D ÖGONBLICKET DU LÄSER D FÖR JA E VERKLIGEN INTE LÅNGSINT!!

                                 

så har vi rett ut detta fenomen igen :)

då kan vi gå vidare me detta inlägg...idag trodde ja verkligen att ja skulle få nippran...SÅ tråkigt å jobbigt me semester...eller tråkigt ska ja väl inte säga att d e, men d e bra mycket mer ansträngande än ja väntade mig...ja har idag kommit fram till följande;

1. semester e jobbigt för du har ingen struktur eller fasta tider att hålla dig till..ja vet ju fasen inte vilken dag d e å ja har "bara haft semester i 13 dagar...hur ska detta sluta?

2. visst e d skönt att, som idag, bara bestämma sig för en tripp till öland å åka fem minuter efter. å sen att inte ha någon tid att passa tillbaka sen e ju underbart. men de timmarna innan man kommer på vad man vill göra e jätte jobbiga...

3. ja e så van att jobba hela sommaren så d känns verkligen HELT FEL att vara ledig nu...undrar om ja kan ta min semester till hösten/vintern nästa år, eller om ja måste ha den på sommaren som alla andra?

4. ja e vekligen lyckligt lottad :) johans familj e verkligen dundersöta :) å ja e så glad att de verkar gilla mig me :)

johan å ja har som sagt varit på ölandet idag..vi hälsade på johans släktingar..lars syster å bror å hans fru å hennes föräldrar...jätte trevliga mysiga människor :) tror nog att hela släkten e sånna :) känner ju en del å de e då bara toppen personer kan ja meddela.

ja har dessutom börjat måla VÅR nya postlåda idag :) oj oj oj så fin den kommer att bli :) får fortsätta i morgon, å då ska ja skriva dit våra namn :) åh så underbart kul d e...me en postlåda? ja hör ju själv hur d låter...men ja e faktiskt riktigt lycklig för detta lilla löjliga spektakel...

ja har också blivit riktigt sugen på att göra nått riktigt drastiskt me mitt hår...slinga d riktigt mycket å ljust? klippa d kort eller göra hårförlängning? eller bli blond igen? snälla söta rara läsare...HJÄLP MIG MED DETTA!!! vad tycker ni???


dagens: heladagen med johan gör mig så underbart tokigt lycklig :)
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: