it¨s a goooood day!

2010-05-16 / 23:02:26
grymt bra dag...åt mys pys frukost med älsklingen i morse :) rostat bröd, oboy, film, mys å mys...sen film igen, lite mer mys å en tur på motorcyklen. vi åkte hela vägen hem till hyltan å drack kaffe med pappa. å kikade lite på badrummsrenoveringen också :) nåja, sen åkte vi hem till nybro igen, å medan johan avreagerade sig på stan, va ja på hundklubben å kikade på loppan å kasper :) han va så duktig han blev bäst i ras, bäst i grupp och fick hederspris :) duktiga kasper :)

sen blev ja upp-plockad och hemkörd igen :) väl hemma kom d mer mys å kel :) åh va ja älskar att mysa å kela :)

runt sju kom finingen emelie, och såå tog vi vår promenad-runda. skönt att få prata lite strunt :) dessa promenader e underbara. d känns så bra att hon bor så nära å att vi funkar så bra ihop. å nä, gumman, så skriver ja inte bara för att ja vet att du läser :) ja tycker verkligen att du e en av mina bästa vänner å du e inte så där jobbigt komplicerad som en del kan vara. du e rak å ärlig å man kan verkligen prata om allt me dig! så fick ja d sagt också, kanske inte så kul att läsa d, men när vi träffas så e d så mycket annat som vi diskuterar så ja hinner aldrig tala om d för dig. men nu vet du :) en liten parantes bara ;) 

         

nu till d ja faktiskt planerade att skriva lite om...mig.

ja faktiskt ska ja skriva om mig...något som ja för ett halvår sedan inte alls tyckte d minsta om, men som ja nu faktiskt kan se som någon som har ett värde som alla andra människor i denna världen. för ett halvår sen kunde ja verkligen inte tycka om den personen som jag såg i speglen varje morgon. den personen va inget att hurra över precis. d va inte lätt att va glad när man inte förtjänade d.

d e jätte svårt att förklara, för ja vet egentligen inte varför, å ja har ju inte precis bytt personlighet men idag kan ja faktiskt tycka att ja vissa dagar e mer eller mindre fantastisk. de dagarna kommer för visso väldigt sällan, men de kommer åtminstånde till skillnad från förut. ja e precis samma person nu som ja va då och ja har inte ändrat mig mer nu än ja gjorde då och ändå e allting så otroligt olikt. jag är mycket lugnare i själen och jag är glad. på riktigt. riktigt glad.

d här e helt nytt för mig. jag har nog aldrig riktigt tyckt att jag ser bra ut eller att ja e smart eller att ja förtjänar nått eller att ja varit duktig på något speciellt. men helt plötsligt en morgon vaknade ja me ett leende på läpparna och en sån otrolig lycka i hela kroppen. från den dagen har allting förändrats. hela min värld och synen på universum har vänts upp-och-ner. helt oväntat, nästan över en natt, skiftade världen från en tråkig gråzon till regnbågens alla otrolig färger och nyanser. sedan den 19 oktober 2009 har världen ljusnat för mig. helt plötsligt har varje dag någonting positivt och minnesvärt att dela med sig av. många av dessa positiva saker har varit min älskade johan, och d e nog mycket hans förtjänst att lyckan ler mot mig just för tillfället.

ja kan inte minnas en ända dag som jag inte mått bra i hans närhet. och för ett halvår sedan kom ja knappt ihåg hur d kändes att vara glad. att le för att man nästan spricker av lycka. och eftersom ja som sagt inte ändrat på mig eller mitt sätt att vara, så va ja kanske inte så hämsk för ett halvår sedan heller?

                             

Kommentarer!
Postat av: Emelie

Tack gumman! Love you too ;)

Kommenterat - 2010-05-17 / 09:51:01
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: