äntligen fredag.

2010-11-05 / 22:47:06

ja., nu har man äntligen nått slutet av veckan. det känns riktigt bra och välförtjänt också. har fått mycket gjort denna veckan. mycket viktigt och nödvändigt. men man är bra trött också kan ja meddela. och minsta lilla sak kan få bägaren att rinna över och i vanlig ordning e ja inte alltid så snäll och trevlig när ja e trött och inte helt pigg och frisk efter min sjukvecka. halsen gör ont fortfarande och hostan vill inte riktigt ge med sig. näsan rinner och huvudet känns tungt.

en dag som den här vill man bara ha d lugnt å slippa all jäkla drama, men d blir ju som bekant aldrig som man tänkt sig. varför e d alltid så? varför kan folk inte förstå att man vill vara ifred någon gång när man för en gångs skull e ledig?

bara för att ja jobbar med människor, betyder d inte att ja vill ha massa folk runt mig hela tiden, varje timme, alla dagar....låt mig vara ledig och slö och slapp någon enstaka gång, för d e faktiskt väldigt sällan som ja faktiskt ÄR just ledig, slapp och slö.

jag jobbar hela dagarna med att hjälpa människor med saker som de inte KAN göra själva. stora och små saker som måste göras. så när ja inte är på jobbet vore jag väldigt tacksam om ja kunde få slippa springa andras ärenden tack. spela roll vad d e. om man undrar över något får man gärna göra d, men om frågan inte e för mig att svara på, vore d kanske läge att ställa frågan till vederbörande kan man tänka.

och exakt vad för skillnad skulle det göra om jag frågade istället för du? absolut ingen skillnad alls. noll och ingenting. d e precis som om en kompis till en målarmästares fru tror att gubben skulle måla om hennes hem gratis bara för att hennes vännina tillika fru skulle fråga...korkat! om nu inte gubben och hon e så bra vänner att hon vågar fråga själv, hjälper d nog inte om frun frågar.

dumt exempel ja vet. ska alltid krångla till d, men sån e ja. väldigt svår, krånglig, och fruktansvärt bestämd va gäller vissa saker. och där sätter vi punkt innan ja skriver nått ja inte borde skriva.

meningen var att ja skulle varit ute me jenny ikväll, men sen blev vi båda trötta och hon hörde inte av sig igen, så då blev ja ännu slappare och johan som va så sugen på utgång. nu har ja som vanligt sabbat hela kvällen me min trötthet. d e värdelöst att jobba och sedan gå ut när man kommer hem efter jobbet...ja vet ju detta egentligen, men ändå lovar ja bort mig. att ja aldrig lär mig. å så lurar ja johan att vi ska gå ut, men så bangar ja i sista sekund och gör alla inblandade besvikna. typiskt mig.

dagens: hade ganska roligt på jobbet de sista tre timmarna ialla fall :)

Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: