asch!!

2010-11-23 / 20:20:23
nu strejkar Internet också...bara att bita ihop. ja får vara extra snäll nu så ja får låna johans dator och blogga lite :P jo, för hans dator fungerar internet på. så, en snabb resume av dagen nu då, medan johan kör sin "sommarbil" till vinterförvaringen. d har verkligen regnat i typ tre dygn nu, och d e rejält blött ute, men så når ja slutade jobbet idag så kom äntligen min efterlängtade SNÖ!!!

jo, se nu e d vitt ute å fröken är mer än nöjd. så, dagen i korthet nu då...

började me att kliva i en vattenpöl när ja skulle in i bilen, dyngsur så klart. iväg till morgonrapporten å sleva i sig en manna frutti samtidigt som man plockade på sig nycklar och susade iväg för att plocka upp en brukare å smyga in til kalmar för ögon undersökning av den avancerade sorten. HELA förmiddagen där. lunch och sedan iväg på en handling var ja fick bära diverse matvaror ( däribland 14 små loka-flaskor) upp till tredje våningen...halvkul :P sista besöket för dagen var en dusch. allt gick bra tills ja skulle hygienstäda...då upptäcker ja att...D TYP REGNAR IN!! (ser min pappa framför mig hur han skakar på sitt huvud) tänker at hoppsan ojsan...säger till brukaren att...du, ja tror att d regnar in lite här...varpå han svara, jo, d har d gjort i ett par år nu..

ETT PAR ÅR???? oj, oj, oj...tur att min älskade far inte var där...sjuksyster är där för att lägga om ett par sår han har och jag börjar gå runt å knacka på väggar, öppnar ALLA garderober och försöker se och lukta om ja känner nått, men peppar, peppar..ingen mögellukt eller någon unken lukt...men man ska inte säga inte för d.

sen som sagt kom snön :) och den kommer fortfarande. johans föräldrar var här på en snabb visit och sedan har ja satt upp rullgardinerna i sovrummet, och burit in alla mina blommor för vintern samt konkat in allt golv som johan å svärfar ska lägga in i helgen :) lycko mig :)

nu har jag också i stort sett bestämt mig för möblemanget till sovrummet också så nu e ja ganska lugn igen. har nu bara ett litet projekt som kommer gå på nolltid hoppas ja.

nu ska ja åka å plocka upp min kära pojkvän så han slipper gå hem :P

dagens: SNÖÖÖÖ...JUUULLLL :D
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: