frys ut, utfrys...

2010-11-03 / 13:36:18

idag på förmiddagen (strax efter morgonen) konkade ja å älsklingen upp den gamla frysboxen från källaren och ställde den utanför källardörren...sedan tog jag min mp3 och gick min powerwalk och under tiden skurade darlingen golvet i källaren. när ja kom hem sedan började ja me maten. grymt gott blev d, och ganska mycket vilket resulerade i två matlådor åt fröken :) en till ikväll och en till i mon vilket e grymt bra då ja inte kommer orka laga mat när ja slutar jobbet ikväll.

den gamla frysen har vi redan blivit av med. d gick snabbt. tyvärr så fylldes min himmel med mörka tunga moln alldeles nyss...frysskåpet johans föräldrar skulle hämta ikväll, blev helt plötsligt inte intressant längre. så nu blir d ingen frys till fröken...jävla skit. ja verkligen hatar att inte kuna ha mat hemma. att sluta jobbet trött och hungrig vara tvungen att åka och handla innan man kan åka hem och laga sig nått att äta...hatar detta.

d e riktigt jäkla jobbigt att inte bara kunna plocka upp en köttbit från frysen innan man åker till jobbet, så att det finns något att laga när man kommer hem...ja vet att ja e grinig just nu, och d kanske många tycker e lustigt. men om du som jag tycker d e skönt att ha frysen full med mat, bullar och kakor ifall att det kommer någon på en fika eller något annat liknande så kanske du förstår hur jobbigt d e att ha en frys där du får in ungefär fyra bigpak me glass...

nog om detta gnälleri...nu ska ja hoppa in i duschen så att ja blir lite varm innan ja ska iväg till jobbet...

dagens: promenad...

Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: