hallå världen, vilken underbar dag.

2010-11-06 / 22:47:34
världens bästa dag, för d e vår dag :) idag har älsklingen och jag varit tillsammans i 11 månader. tänk va tiden springer iväg. tänk att d snart gått ett helt år, och fröken är FORTFARANDE NYFÖRÄLSKAD.. d måste ändå vara rekord :)

så. vad har då hänt denna wonderful day.? jo, ja har fått min spis installerad och en ny fläkt monterad över spisen :) d e så FIINT!!! ja e så glad idag. över en spis? ja, över en spis. d e en platthäll förstår ni :)

  

frågan är bara hur ja ska lösa d hela praktiskt...johans monsterkatt hoppar upp på den å ja e livrädd att hon ska repa den...hade ja inte varit så löjligt rädd för katt-fan så hade ja tagit henne i nacken å ruskat ordentligt..men d kommer aldrig hända för ja vågar inte gå inärheten av henne. haha, ibland när ja öppnar ytterdörren och hon springer förbi mig in, hoppar ja undan reflexmässigt :P fjantigt eller hur?

och vet ni va d e mer då? d finns en fläkt i ugnen också..den e helt underbar min fina, underbara, nya spis :) ja skulle nog kunna lägga ut ett helt inlägg om min nya spis, men då slutar ni nog att läsa, så jag får nog stoppa mig själv här :P

som sagt, vi firar 11 månader idag. min darling och jag. och jag kan fortfarande ha lite svårt att verkligen tro på detta ibland. d e helt underbart att känna sig så trygg och självständig..I ETT FÖRHÅLLANDE...jag är tillsammans med en beskyddare, en älskare, en bästa vän, en livs coach, en komiker, en stöttepelare, en vuxen man, en mys-och-gos-mästare, en komplimang-givare, en allt-i-allo, en man med tålamod och mycket mycket mer...allt detta är (tro d eller ej) samlat i en ända människa. MIN johan!!!

d låter helt otroligt och som värsta lögnen, ja vet, men faktum är att d e precis så här ja upplever honom. han har allt och lite till. han är den perfekta mannen för mig. vi har nästan precis sett en film och myst lite, nu har vi mys paus och vi väntar på att nästa film ska bli klar :) nu orkar ja inte skriva mer och ja vill egentligen inte heller, för idag är det vår dag.

(och eftersom ja nu äntligen har hittat den bortslarvade sladden så kommer det även bilder på vår nuvarande extremt stora FRYS som ja verkligen gillar så mycket...)

   

dagens: jamen gissa en gång då!!! MIN UNDERBARA MAN OCH MIN NYA FINA SPIS SÅ KLART!!!
Kommentarer!
Postat av: Amelie

jag säger bara en sak. Vatten sprayflaska! :) Så har jag uppfostrat mina katter. De får absolut inte vara på spisen, köksbänkar eller bord. ofräscht och de kan lyckas skada sej på t.ex en varm platta.

Kommenterat - 2010-11-07 / 18:05:37  | URL - http://ihuvudetpaamelie.blogg.se/
Postat av: fridah

ja, d e verkligen ett problem nu när vi har en platthäll..plattorna blir så idiotvarma på nolltid och d tar ett bra tag att svalna :( tänk om hon skulle hoppa upp å någon platta fortfarande e varm :( ja gillar inte odjuret, men inte ens jag klara om hon brände sig :( dock brukar hon bara vara på bord å dylikt när vi e i ett annat rum :( hon hinner ju ner innan vi hinner fram å man kan ju inte spraya vatten när hon redan e nere väl?

Kommenterat - 2010-11-07 / 18:14:52
Postat av: Amelie

Hon hoppar ju ner direkt för att hon vet att hon gör fel. så klart att ni kan spaya även fast hon är på golvet.. kanske inte minuter efter men direkt. :)

Eller så klappar du med händerna.. de brukar jag göra om jag inte har en vattenflaska i närheten ;P

Kommenterat - 2010-11-07 / 19:42:06  | URL - http://ihuvudetpaamelie.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: