lite lätt påverkad av tristess...

2010-11-04 / 22:01:09
igen? hallå!

ja. usch och fy vilken dag det varit idag. hände en SÅÅ pinsam sak på jobbet idag. d va faktiskt inte jag som var pinsam utan en brukare. för första gången ville jag idag sjunka genom golvet eller bli osynlig. d va så pinsamt så ja visste inte vad ja skulle göra. visst är jag medveten om att jag jobbar med mer eller mindre sjuka människor, men dagens "offentliga" besök var verkligen en chock för mig. allt var som vanligt tills vi kom in bland folk...ja visste verkligen inte om ja skulle skratta eller gråta!

men vi överlevde det besöket och dagen gick vidare. trött och som vanligt hungrig fick man åka och handla efter jobbet. men idag viste ja ialla fall vad ja ville ha, så d gick bra. hemma vid femtiden och sedan bar det av på en lång rask powerwalk..hade verkligen ingen lust alls idag. inte någonstans. ja va trött och hade lite ont i huvudet. frusen och ont i nacken. men min underbara älskling peppade mig och så här efterråt e ja riktigt glad att han hjälpte mig iväg, för attan va skönt d va när ja väl kom igång.

tog en snabbvisit på ica kvantum också å införskaffade mig en REFLEX så nu kan ja med ALL RÄTT klaga på alla fotgängare som tror att de syns i mörkret, bärande mörka kläder, utan reflex, går som om det vore mitt på dagen och tror att man som bilförare kan se dem!!! tur att man VET hur urbota dumma folk i allmänhet är  :P

nu blev klockan helt plötsligt över 22 och det betyder att darlingen e hemma om en halvtimme cirkus. detta medför ju också att ja har lite att dona med...vilket bettder att ja inte har tid att sitta här och ordbajsa längre :)

dagens: po-po-po-powerwalk...
Kommentarer!
Postat av: lillalandet

Powervalk i all ära, men glöm inte att lyssna på kroppen! Du behöver inte för att hålla vikten t.ex.

Vila är också viktigt när du har ett sådant arbete.

Var rädd om dig!!

Kommenterat - 2010-11-05 / 21:58:33
Postat av: fridah

javisst. men jag går också för att rensa tankarna, för att få motion vilket leder till att man orkar mer och mår bättre :) tack för omtanken älskade mamma :)

Kommenterat - 2010-11-05 / 22:24:35
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: