måndag...

2010-11-08 / 20:27:41
hu vilken dag...så kallt d har varit idag. helt otroligt. nu kommer nog vintern på riktigt snart. när ja slutade jobbet idag, var marken vit av frost. d regnar och blåser och höstruskar sig där utanför fönstrena. när ja kom hem efter jobbet idag så hjälpte ja johan att sätta fast slangen som går från fläkten och till utblåset. efter det smet ja ner i källaren och skurade ur den nya frysen, så nu e d bara att dra igån den i morgon :) sen diskade ja upp all disk och vispade ihop lite smet till magiska pannkakor. d e grymt gott.

magiska pannkakor ja...hur blev de magiska tro? jo, d hela började när ja var liten. jag hade en bästa kompis som hette lena. vi lekte nästan varje dag. oftast var vi hemma hos henne. vi hade alltid så himmla roligt. vi sadlade på hennes shettlandsponny bakochfram och lät honom traska runt i trädgården med oss på ryggen. vi hade också en trädkojja som var hemlig. fast den syntes jätteväl. men d allra bästa var att lenas pappa alltid gjorde pannkakor när ja var där. han var allergisk mot mjölk och gjorde de godaste pannkakor som finns. men d allra allra bästa me dessa pannkakor var att ja kunde äta hur många som hellst.

lenas pappa var JÄTTE lång och han kunde minnsan äta många pannkakor...men jag kunde alltid äta fler än han. vi hade alltid så skojjigt när vi åt magiska pannkakor. han undrade alltid var tusan lilla jag gjord av alla pannkakor, för inte tusan fick d plats så många i min lilla mage??? därav blev d MAGISKA PANNKAKOR...för de bara försvann.

d va den historien.

men ja bara MÅSTE berätta hur jäkla FANTASTISK min nya spis är...har aldrig upplevt d här förut...inte nog me att d blev magisk smet till pannkakorna, de tillagades på en MAGISK SPIS också :) den höll konstant värme hela tiden :) d va så enkelt att steka så ja började nästan gråta :) oj, oj, oj.

och nu när vi ätit och vilat lite, så ringer johans telefon. d e hans chef som ringer :S d visade sig att min älskade älskling kommer att få fast anställning :) livet är bra underbart!!! ja har på mindre än ett år lyckats åstakomma detta:

fått fast tjänst
hittat mitt livs kärlek
flyttat till hus
fått en trädgård
renoverat
köpt dator
börjat få ordning på min ekonomi
börjat pensionsspara
fått en personlig bankman
hittat min bonusfamilj
börjat fotografera
och mycket mycket mer...

I am amazing!!!

jag har gått från botten till toppen och mycket av d har ja johan att tacka för.

dagens: johans positiva besked <3
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: