äntligen fredag

2010-10-08 / 23:03:00
vilken dryg dag d har varit idag. vetskapen om att johan varit hemma å ledig hela dagen har gjort att timmarna gått i slowmotion hela dagen fram till fyra då ja slutade. därifrån tills nu har tiden bara susat förbi i en jäkla fart. så fort ja kom hem, diskade ja. hann knappt få av mig jackan eller ställa ifrån mig väskan innan ja började me disken. fråga mig inte varför. sen har d fortsatt så hela kvällen. johan fixade maten idag. så skönt att slippa d. efter maten tog ja nya tag med att försöka hitta mina försnillade saker, utan resultat. fan va trött ja blir på mig själv.

tänkte att idag vore väl ändå fasen om ja inte skulle hitta d ja sökte. började me att STORSTÄDA och RENSA och SORTERA hela badrummet. ja sorterade vardagssmink, kalassmink, festsmink, hårfön, tre plattänger (fråga mig inte varför jag har tre), hårband, snoddar, hårnålar, hårspray, örhängen, halsband, armband, parfymer, hårgele, "sjuklådan" (plåster, 2 st febertermometer, idrottstejp, salvor, salubrin, sårtvätt, medikament, acceton, burkar och dylikt), och badrumsskåpet.

sedan gick jag vidare till sovrummet. alla tio lådorna i min byro tömdes, sorterades, veks ihop igen och lades ner i lådorna med omsorg, underkläder, leggings, jeans, mjukisar, kortbyxor, t-tröjor och krimskrams. ingnting där. johans garderober fick sig en omgång de också utan resultat, lika så vår andra hall som fungerar som förråd. inget fynd. vidare till garderoben i vardagsrummet. lakan, handdukar, scarfsar, mössor, halsdukar och johans finkläder har även de blivit igenomgånget och tillsnyggat utan att ja hittat d där jävla hårförlängningarna...fan va trött å grinig ja e nu...

nu e d lika bra att ja slutar stöka, städa, sortera, rensa, leta och irritera mig mer ikväll. snart börjar ja lipa av ren frustration!!! JA E SÅ FÖRNBANNAD PÅ MIG SJÄLV!!!

nu har ja vispat ihop lite chokladpudding å johan har fixat en film, så nu skiter ja i d här. god natt!

dagens: d blir rent, fint, sorterat å var sak ligger på sin plats. alltid nått anntar ja :P
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: