äntligen måndag...

2010-10-12 / 17:52:01
oj va ja hade planerat att vara duktig idag. men som vanligt gick d inte riktigt som planerat. inget ovanligt iofs. ja vaknade tidigt. inte någon sovmorron här inte. upp å börja diska å plocka. fyllde bilen med pantflaskor, tidningar, glas flaskor, glasburkar, mer tidningar och ännu flre pantflaskor. klockan 10.00 stod jag utanför banken och klev in som en av d första kunderna när de slog upp portarna...men inte fick ja utrettat d ja kommit dit för inte, nänä. så ila snabbt över "gatan" å in i butiken "synoptik" för att kolla synen. hade ja räknat me att få en tid snabbt, så hade ja helt fel. tidigast torsdag klockan 14.00. min lediga dag åt fanders.

nåväl. jag bet ihop å åkte vidare till ica kvantums återvinning. där slängde ja gamla försmå kläder i emaus konteiner å sen åkte alla tidningar, glas flaskor och burkar, plast och annat skräp i respektive konteiner å sist men inte minst pantade ja alla flaskorna. sen hem igen å fortsätta städa. började inte jobbet förren halv fyra, så ja hade gott om tid. handlade lite å lagade mat. åt mat å diskade igen. sen kom johan hem å åt lite, så ja diskade för tredja gången strax innan ja åkte till jobbet!

så resultatet av min så välplanerade dag blev pannkaka!!!

dagens: skam den som ger sig!
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: