mystiskt...

2010-10-24 / 13:40:31
fortfarande e blogg.se lite lustigt, å mina tidigare inlägg syns inte allt på min inloggssida...helt fucked up. men, man får väl nöja sig med att de syns på funbyme...

igår var en helt galen jävla dag kan ja meddela. hade långturen, och bara d e ju en knäck, men d blir bara värre...nu e vi bara två...å vi ska då ha besök hos ca 13 personer (om ja inte räknat fel) å detta bara på förmiddagen. en del ska ha flera besök på förmiddagen och en del tar d hur lång tid hos som helst. fattar inte att vi bara går me på skiten, men vi e väl rädda att vi ska behöva jobba varannan helg istället...

hela "huset" är uppochner eftersom vi båda måste åka ut på hembesök. det finns inte en anledning till att vi har fem stycken boende i "vårt hus" med personal dygnet runt tro? så som ja sa, hela huset vart ju uppochner. och som grädde på moset, fick vi ett larm. personen i fråga hade ramat och legat hela natten utan att komma åt sitt larm. stackars människa.

där blev vi båda kvar i ca 45 minuter för att hjälpa personen upp och vänta ut eventuella skador som kanske märks först när chocken släppt lite. efter 45 minuter åkte min kollega tillbaka till huset så klart. och jag stannade kvar för att hjälpa personen duscha och byta kläder. jo, för ligger man hela natten utan att kunna resa sig, och anledningen till att man inte låg i sängen var att man behövde gå på toa så förstår ni ju själva.

detta gjordes under två timmar, vilket resulterade i att fröken inte fick sin rast. när tusan skulle ja hinna ha den? så. stackars johan fick en ganska sur, hungrig och trött sambo hem efter klocksn nio. jävla skit jobb kände ja bara då. men idag känns d inte lika farligt faktiskt. hehe.

somnade som vanligt på soffan och vaknade strax innan två. förflyttade mig in till sovrummet och somnade om ganska raskt. d va min underbara lördag (ironiskt). hur var din lördag?

lördagens: johan hade maten klar när ja kom hem :) älskade människa !!
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: