nu inväntar jag bara en super helg.

2010-10-14 / 21:08:59
har varit ledig idag. ja, eller ledig e kanske inte rätt ord. vi börjar om...har inte varit på jobbet idag. vaknade ganska tidigt, drog igång tvättmaskinen och skuttade ut i kylan. ingen sol syntes å vinden blåste kall. bet mig i läppen och cyklade ner till centrum av denna lilla håla som vi invånare kallar stad. i lurarna från min mp3 skrålade denna låten på repeat ;


Airplanes - B.o.B (Feat. Hayley Williams)

klockan strax innan 10 stod jag, två tanter med rullator, en gubbe i alldeles för små byxor, en karl med portfölj och en väldigt (som det såg ut) högfärdig dam med utsmetat läppstift, utanför swedbank och väntade på att de skulle slå upp portarna.



väl inne i värmen, fick jag prata med en väldigt trevlig kvinna, som hux flux utsett sig till min personliga bankkontakt?? hur i hel gick d till? nåväl. ja fick d ja kom dit för, och lite till. eller ganska mycket mer kan man säga. ja, hon va till och med så trevlig att ja på något sett gick med på att återkomma för att prata pensionssparande!!! oj oj oj. älsklingen e nog nöjd ialla fall, han har ju påpekat detta länge nu.  så jag ska alltså börja spara till pensionen :P

 

hoho, efter mötet på banken cyklade ja hem igen. skiftade tvätten och åt lite mat. sedan tog ja kameran i näven och traskade ner till vår stora stads mitt punkt. smet in till optikern och gjorde en synundersökning och fyllde i uppgifterna till lämpet för att få köra motorcykel. sedan ringde ja upp min söta bonussyster och så följde hon med hem. satt en stund å kollade lite på de senaste bilderna vi tog och sedan åkte vi ut till underbaraste finaste mickan en snabbvisit. vidare hem igen, med en snabbis på ica för att inhandla ägg och mjölk. sno ihop en ugnspannkaka, äta den, promenera med finingen emelie en timme å nu sitter ja å min favorit i soffan å myser till lyxfällan :)



i mon blir d jobb igen och sen e d helg!

dagens: nu e d bara att tuta och köra. på flera plan :)
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: