tragisk tisdag...

2010-10-12 / 21:25:51
...första året var riktigt tungt. förmodligen för att den som då skulle föreställa den som "stod mig närmast" hade noll och ingen förståelse för hur d kändes, hur ja mådde, mitt behov av att prata om det eller någonting annat som rörde mig egentligen. men som alla säger, livet går vidare. visst e d tungt ibland, men oftast när man minns dig nu för tiden, är det inte just den dagen man minns, utan alla glada tillfällen med dig. så klart kan man sakna ditt skratt eller ditt klinkande på gitarren, men ja e glad, väldigt glad, att ja faktiskt kan sakna detta. ja e glad att ja har previlegiet att minnas dig!

så går livet sin gång och så plötsligt händer d som inte får hända. tycker ändå att detta året gått bra...tills nu. har blivit brutalt väckt och påmind om saknaden efter dig idag. d har varit en väldigt tung kväll. morgondagen kommer säkerligen också vara tung och troligtvis dagen efter. men, och detta är ett stort MEN, ja vet att ja har minnen som kan lindra värken och saknaden. goda, glada minnen. "tragedin" idag var ingen jag kände. känns dumt och fel att säga d, men tack å lov för d. ja lider med de som stod honom nära, eller bara kände honom. d e fruktansvärt.

tänkte göra ett litet patetiskt försök att ändå vinkla detta till någonting lite trevligare, och för att lyckas med det behöver jag en kär vän. hon brukar alltid tala om för mig att jag lever i min egna lilla bubbla, min egna lilla värld när ja gör någonting tokigt eller någonting som inte riktigt "passar in " i vårt samhälle. så idag tänkte ja dela min värld med er. håll i hatten!!!

i min egna lilla värld...

...är allting lila och rosa, glittrigt, fluffigt, blinkande, färgglatt, soligt, snöigt och alldeles alldeles underbart på en å samma gång. å så har d alltid varit.

...äter man choklad morgon, middag, kväll och så ofta man hinner dess emellan.

...har ja alltid rätt, aldrig fel och alla gör som ja vill.

...finns ingen maxgräns på inehavandet av skor, väskor, kläder m.m.

...är ja en prinsessa. en sån som finns i sagorna, som har fina klänningar och får allting serverat på silverfat (fråga ni min mamma, så kan hon intyga att det är så ja alltid har levt :P )

...har jag en osynlig vän vid namn kärstin, som hittar på dumheter som stackars lilla jag får skulder för. (detta kan flera personer intyga)

...finns troll och vättar...
    

 goda feer, älvor och rumpnissar
   

enhörningar med vingar,

jultomten och askungen på riktigt,
  


(nu börjar ni kanske förstå varför ni ska hålla i hatten..)

             

...finns inga bilar, mopeder, cyklar eller andra fordon. förresten skulle det inte funka eftersom hela världen är en stor sommaräng, med snökojjor å pulkabackar i utkanterna.

...fyller jag år varannan dag och varannan dag är det jukafton.

nä okej, nu blev d lite väl mycket fantasi i d hela kanske...så kan d bli ibland, men ja bjuder på d. hoppas d tog udden av allvaret lite ialla fall...¨

dagens: min underbara pojkvän!!
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: