wonderful...

2010-10-17 / 22:28:48
vilken underbar söndag jag har haft. underbart väder. kallt och soligt. man myser av bara tanken på allt mysigt hösten har att erbjuda.

eftersom darlingen min fyller år imorgon, var vi hemma hos johans föräldrar och åt middag idag. pannbiff, kokt potatis, brunsås och sallad. jätte gott. och som sig bör på födelsedagskalas, bjöds det på tårta också. smarrigt värre. å så fick födelsedagsbarnet paket också så klart. fast av mig får han inte förren i mon bitti när han faktiskt fyller år.

när maten å tårtan var färdigäten, åkte vi hem å bytte kläder, för att sedan åka ner till victoriahallen och hejja fram våra vikingar till en skrällseger mot serieledarna. 6-2 slutade matchen.

väl hemma igen, åt vi lite natchos och ja försökte mig på att ordna ett nyckelskåp. fasen, alla jäkla nycklar vi har, å ingen egentlig ordning å inte hittar man just den nycklen man ska ha för tillfället heller..hmm, men som vanligt när saker inte blivit genomtänkta av fröken impuls, blev skiten inget vidare...får gå på jakt vid ett senare tillfälle...

i morgon e som sagt världens underbaraste, bästaste dag. ur flera olika synvinklar. d e så klart att för d första så fyller ju min alldeles egna (och mitt livs stora) kärlek år. sedan är d ju dagen när alla mina pusselbitar föll på plats. i morgon för ett år sedan exakt, (med stöd och stöttbning av mina finaste underbaraste älskade mickan å ajax) sa ja stop och nej tack till mer nedvärdering. just precis i morgon för ett år sedan fick jag nog av negativa glåpord och bestämde mig för att jag var värd bättre. jajjemen. å idag står jag här, mår så otroligt bra, har världens underbaraste liv och har haft ett leende på läpparna i snart ett år!

ett helt år, å ja minns d som igår. d va verkligen ett beslut som ja funderat på länge och väl, men som ja inte riktigt vågade ta. men så gick d över en gräns som inte ens jag kunde förlåta eller sopa under mattan. så behandlar man inte någon allt, å allra hellst inte någon man säger sig älska. MEN idag tackar ja min lyckliga stjärna att d blev som d blev. för ja hade ALDRIG blivit så här lycklig med någon annan än min johan.

får bli mer i mon...nu e d dax för sängen, för jobbet väntar i mon...

dagens: livet kan vara underbart!
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: