loppan fyller 20

2010-10-20 / 23:25:47
så var d dax igen. meterologerna har lovat snö, men kom d någon snö idag? nä :(  å ja e besviken. har en galen längtan i kroppen att flytta uppåt norrland. denna natur. detta magiska "land". ja verkligen njuter. MEN! johan vill säkert INTE flytta dit. han gillar ju inte snö och kyla, så d blir nog inget me d. å om ja blir tvungen att välja, så e d inget svårt val. jag kan bo vart som hellst, bara ja får bo me johan. så någon flytt blir d inte tal om...inte dit ialla fall...

jag har även en annan längtan. en väldigt stark längtan. man ja ska inte tala om va d e, för då sabbar ja hela grejjen. ja vet att d blir så, men ja vet inte när eller hur. d e svårt, för som d flesta vet, tålamod e verkligen inte en vän till mig.

dagen har varit en aning stressig, men grymt bra ändå. kompade lite idag, så ja va hemma ganska tidigt. gick en promenad i regnet och sedan gjorde ja mig iordning för födelsedagskalas. lillasyster 
fyller år idag. och d gör farmor också. loppan fyller 20 år. tänk va tiden går. tycker inte d va så länge sedan som han satt i min rosa dockvagn å snällt fick vara med i leken vare sig hon ville eller inte...

 

hon va så snäll och medgörlig när hon var liten..hon sa aldrig så mycket. kanske var därför hon blev glömd lite här å var. oftast i bilen eftersom hon somnade. hihi, men ingen större skada skedd, hon blev ju världens bästa lillasyster ändå <3



kvällen blev riktigt lyckad. hela familjen var samlad och mamma hade gjort smörgåstårta. blev en trevlig måltid. d e numer väldigt ovanligt att vi e samlade hela familjen. så såna här kvällar uppskattar jag alldeles särskillt mycket. vi har ju faktiskt riktigt roligt egentligen. nu har vi ju kanske inte den allra vanligaste humorn i vår familj, men roligt har vi...som tex, när loppan berättade att hon var tvungen att åka till kalmar i morgon för nått svetts-tjofräs av arbetsförmedlingen...lillebror e ju intresserad av svettsning så då tyckte ja att de kunde byta "jobb" för en dag. hur svårt kan d va lixom? okej att hon heter lovisa, men han kunde ju bryta å säga att han heter louis. A. (alltså engelskt uttalat killnamn...) ja, d e svårt att förklara så här i text, men vi hade ganska kul åt d ett litet tag.

sedan blev d kaffe i soffan...ja alltså vi hällde inte ut kaffet i soffan, utan vi drack kaffet i soffan. å tittade på grannfejden...herrejisses så löjligt d va idag...en gubbe hade typ köpt ett hus med mark, grannen anklagade honom för att ha stulit en sten??? som enligt honom var ett fornminne, å ja, när medlarna sedan forskat i d hela, å haft en arkeolog där å tittat, visade d sig att d inte fanns några spår som antydde på att d någonsin funnits fornlämningar där...jaja, tur vi har världens bästa grannar både i byn å här på gatan i stan :)

nu ligger ja framför kakelugnen å lyssnar på sprakandet å njuter av mys faktorn som stiger i takt med röken som vandrar upp i skorsstenen...älsklingen har kommit hem efter jobbet och har landat i sin stol framför datorn alldeles bredvid mig. nu när man tänker efter så känns d ganska fånigt att vi sitter i samma rum, med varsin dator.

undrar när mina glasögon kommer förresten??? inte för att ja längtar direkt, men mina ögon å mitt huvud gör d deffinitivt...skallavärk e inge roligt. nu orkar ja nog inte skriva mer...

dagens: älskade familj :)
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: