söndagssamtal

2010-10-03 / 21:15:19
då va snart söndagen också slut. dagen har mest tillbringats i sängen faktiskt. men d e inte bara dåligt...johan har ju tillbringat mesta tiden i sängen han också :) mycket mys å gos å prat idag. d e egentligen sånna här dagar man uppskattar mest nu när man e tillsammans med johan, för vi kan verligen prata om allt. d e så skönt att kunna föra en normal dialog. inget tjurande, inget idiotförklarande, inget hånande. en helt vanlig vuxen dialog. jag kan och får tycka som jag vill, och johan kan och får tycka som han vill. d e ingen kattastrof om vi inte tycker likadant och d e så skönt att vi kan acceptera att vi inte tycker exakt lika i allt, men d e ingenting som gör vår samhörighet sämre. ja, för samhörighet är precis vad vi har. vi hör ihop. d känns som att både kropp och själ blir hel av att vara med johan. han kompleterar mig på d ja inte kan.

det har tagit mig 27 år att hitta mitt livs kärlek och vägen hit har inte varit rak, mjuk å kantad av vackra doftande blommor precis. snarare tvärt om...men som sagt, nu är jag här och det är här ja kommer stanna för alltd. ja e lika förvånad varje dag över hur enkelt livet med johan är. hittills kanske man ska tillägga, för man vet ju aldrig. men jag tror faktiskt att det kommer fortsätta att vara enkelt. d e sådan skillnad mot vad man varit van vid innan. ja kan säga precis vad som hellst utan att bli dumförklarad och hånad. ja känner mig inte korkad å dum längre.

min egen syn på mig själv har ändrats totalt. jag känner mig säkrare och ja vågar mer, för ja e inte lika rädd för att misslyckas längre. förut gick tankarna mest i banan: istället för att försöka låter ja bli eftersom ja ändå kommer att misslyckas...å nu går tankarna mer i banan: d e ju inte säkert att ja misslyckas, så ja kan ju faktiskt pröva. å skulle ja misslyckas så e d ingte hela världen faktiskt.

nog me kärlekstrams nu då.

dagen har som förståligt varit lugn. konstigt att man kan vara trött efter att ha sovit nästan hela dagen. men d e ändå ganska bra, för i morgon ska man upp tidigt å åka till Ullared tillsammans med lillasyster och mamma. vi hoppas på bra shopping och en trevlig dag. d e ganska bra att åka dit me syrran, för vi har en ganska bra teknik när vi e där. vi ställer vagnen och går åt varsett håll, ser vi något vi gillar tar vi två, ev i olika färger. vi har ungefär samma smak ochdetta gör att vi inte blir sönderstressade och irriterade i samma storlek som i andra fall.

nu blir det tv.mys me älsklingen och sedan väntar sängen.

dagens: förundran över vilka underbara samtal vi har. inte för att vi direkt kommit fram till något, men bara känslan av att han faktiskt på riktigt lyssnar på vad jag säger är obeskrivligt underbar,

ett litet extra tillägg...två år av saknad har gått och du finns fortfarande kvar i våra hjärtan. så klart önskar vi att du var här istället. <3
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: