upp till bevis fröken besservisser!!

2010-10-25 / 20:15:40
hela dagen har ja gått runt å vetat precis vad ja skulle skriva om ikväll, men när ja väl kommer hem å ska skriva...kommer ja då ihåg va d va som var så himla bra att ja skulle skriva om d?

skulle inte tro d!!!

får väl helt enkelt bara blarra om något helt vanligt oviktigt som inte har någon större betydelse.

frågan e ju bara va i hundan ja ska skriva om. hmm..

har de senaste dagarna letat nya bloggar att läsa. några har ja hittat, men de allra flesta jag tittat på har typ inte uppdaterat sedan 08 eller 09...varför blir d så? vad är det som gör att man inte bloggar längre? ja kan ju förstå att tiden är knapp. d e den även för mig. kanske intresset eller orsaken till att bloggen startades har minskat eller försvunnit helt. ja va vet jag...en annan sak som slår igenom på de bloggar ja läst, nästan alla är småbarnsföräldrar, blivande mammor eller någon som har någonting annat stort...riktigt stort på gång. tex, en träningsblogg för att kunna delta i ett maraton, en blogg om ett "bygga-vårt-drömhus" projekt, en kamp mot någon svår sjukdom eller förlusten av en nära.

så va har då min blogg att erbjuda? ja d kan man fan undra...inte har ja något stort projekt, inte har ja några barn, inte e ja gravid, och inte är ja i en bitter kamp om mitt liv (tack och lov).

så vad har jag att erbjuda då? ja d vore ganska kul om man fick veta varför just du läser min blogg. så snälla läsare, sänd mig en liten kommentar :P

har en sak som ja lite halvhjärtat kan dela mer mig av.. svårt att förklara på en blogg där eventuella läsare inte vet så mycket om mig. men ändå. sedan ja blev tillsammans med johan för ca 10 månader sedan, har jag gått upp ungefär 7 kg. mm, ja skojjar inte. detta är d tydligen inte någon som lägger märke till, men för mig är detta obeskrivligt jobbigt. ja känner mig jätte tjock och förstår inte riktigt vad som har hänt. så nu blir det hårdträning som gäller. ja ska bli vältränad igen. inte mager som ett benrangel, men slank och vältränad...(mamma, ring nu inte å skäll på mig, för ja lovar att ja inte ska banta!)

jaha, vad har hänt idag då? tja, inte så mycket...ja börjar förbereda mig på helgen. mina underbara fiiiiina vänner sofie och linn ska hålla kalas på lördag!!! som ja längtar!!! d e ju allt för sällan men umgås nu för tiden, men vad gör man när vi alla jobbar inom vården?

nu ska ja ägna mig åt min SISTA "chokladbit" på ett riktigt bra tag. johan säger att om man äter en dubbel daim, måste man gå en rask promenad på en och en halv timme...jisses, ja kommer ju få gå i veckovis utan att vila :( jävla cravings!!! men nu får det vara nog! envisheten tog mig igenom helvetet att sluta röka, så varför skulle detta vara svårare?

upp till bevis fröken bessevisser!!!!

kanske skulle göra sig ett tränings schema och ett viktschema?

dagens: CHOKLAAAAADDDD
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: