förkyld.

2010-09-25 / 11:45:32
japp, d blev tillslut en dunderförkylning. näsan e täppt, ordentligt täppt. halsen e öm, rivig och retad. magen har träningsvärk av hostandet, huvudet tungt och inte alls på bra humör.

jag tror att ja strax ska pala mig upp ur soffan å ringa till min fiina mickan. en kaffe å lite skvaller vore ju inte fel. ska se vad som hänt sedan sist.

i går var ja inne i kalmar å hälsade på emma, tobban å edvin i deras hus. oj så fint d va. de har verkligen slitit, å ser man före- å efter-bilderna kan man verkligen förstå att de slitit som djur. å lille edvin. vilket charmtroll. han har ju inte träffat mig sedan han var typ två månader, men när ja kom stod emma på trappan me edvin i famnen å välkomnade mig. å knappt hade ja fått av mig jackan å skorna innan han skulle komma till mig. helt frivilligt. å vilken liten sötnos. han log å rynkade näsan hela tiden. d e ju inte annat än att man blev lite sugen på en gobit själv, men den dagen får vänta lite till.

efter ungefär en timme, kom även bill (alias ylwa) med smörgåstårta som vi smaskade på :) fick lite inspiration också, men d e svårt att genomföra d här hemma. men när man minst anar d ploppar d upp en smart lösning i huvudet!

när ja kom hem, va ja trött, lite febrig å hade huvudvärk. så ja bestämde mig helt enkelt för att vara nykter. johan ville upp på milles, så då körde ja. trodde först att ja skulle få skittråkigt, men underbara ajax kom. å d gjorde livet underbart så klart :) sen va ju min bonus lillebror där också, så vi satt å pratade jätte länge. trotts att ja bara drack vatten, dansade ja häcken av mig :P d va inte alls så svårt att "hålla takten" som ja trodde. kanske ska sluta drcka alkohol?

sen när ja skulle gå hem, kommer givetvis puckot som alltid ska tjaffsa å bråka, å ska typ be om ursäkt för sist. fet glöm du!!! dialogen gick typ så här;

han - e du sur?
jag - *ignorerar totalt*
han - men ja vill bara be om ursäkt...
jag - *ignorerar fortfarande*
han - du?
jag - jag hör dig, men ja har inget att säga...
han - ja vill bara be om ursäkt.
jag - jo, ja hörde d...
han - så vi e vänner då?
jag - inte en chans!
han - men ja har pratat me johan!
jag .- jo, jag såg d, men bara för att han inte orkar jiddra , så betyder inte d att ja godtar din ursäkt.
han - men ja vill inte vara ovän...
jag - d borde du tänkt på tidigare. man kan inte bete sig som du gör, gång på gång, å tro att d räcker me en ursäkt!!! bara glöm d. ja har absolut INGEN anledning att godta din ursäkt. d e inte okej att göra som du gör. å en ursäkt gottgör absolut ingenting av va du gjort! bara gå, å prata inte me mig igen! *jag vänder mig me ryggen mot han å pratar glatt me "vem d nu e som ska hämta ut sin jacka)

fredagens: party party utan alkohol :)
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: