lite mer...

2010-09-13 / 18:01:22
söndagen bjöd på underbart väder och väldig jobbar gläje. först så spänderades åtta å en halv timme på jobbet, där ja jobbade häcken av mig för en skruttig lön. men va gör väl d när man trivs me personerna man jobbar för/åt/på grund av? hela dagen flöt på bra och allas humör var på topp.

sen kom man hem. orka sätta sig å ta d lugnt...fram me sopsäckar å räffsan som älsklingen fixat. sen höll ja på ute i trädgården resten av kvällen. så nu e allt gräsklipp borta. de nedrans äpplena vägrar fortfarande sitta fast i träden, så d e bara att plocka varje dag. efter det gick vi in, å då får ja för mig att dammsuga. d gjorde ja ju tillslut också. men ja skulle vilja se min mammas långa utläggning om hur ja städar, men d har ja inte tid med, så ja tar johans korta men slående beskrivning istället...han åker iväg å handlar nått å e borta typ en kvart...undertiden hinner ja:

flytta ut alla köksstolar mitt i köket
fylla alla stolarnas sitts med pryttlar som låg på bordet, å som inte låg på bordet hur nu d gick till
försöka ta isär vårt stora köksbord för att ta bort mittenskivan så bordet blev mindre

johan kom hem, såg röran, tittade på mig, suckade å sa; älskling man kan inte lämna dig en kvart utan att d blir kaos.

nåja...d blev ju bra tillslut, å ja hann faktiskt göra klart d innan läggdax :)

dagens: dubbel heltid e fina grejjer d :)
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: