mammi knows you best..

2010-09-29 / 20:40:18
den som känner mig bäst e troligtvis man mamma. så klart att ja inte kan vara så där vuxen å tråkig i långa perioder, precis som hon sa.förklaringen på allt grin å gnäll kom idag...så nu e allt som "vanligt" igen. typ. d har ju inte trillat såna där roligheter över mig idag heller precis. men man e bra uppskattad ialla fall :)

som min lille vän sa idag vid lunchen. (det var rotfruktsgratäng från köket, å han äter inte någon form av gratäng, så ja hade igår tagit mig friheten att kolla med köket om de kunde fixa något alternativ till honom) : d e bra att ja har dig fia. du fixar allt ! utan dig hade ja svulltit ihjäl idag ju!" (jo, säkert me den magen :P)

man gör ju ett bra jobb då ialla fall. å d uppskattas också.

man kan nog inte alltid vara så där tokig å knasig som ja så gärna vill vara. ibland måste man faktiskt ta lite ansvar också. smet in på lindex efter jobbet idag å köpte lite smink å sånt, så imorgon tänkte ja försöka..FÖRSÖKA plocka fram den bättre utsidan av mig :P hahaha, kanske blir helgalet, vem vet?

ligger nerbäddad i soffan å har så gjort sen ja kom hem från jobbet. magen värker å höften å ryggslutet å huvudet...älsklingen fixade barbapappa filmen åt mig, så den har ja kollat på.

är inne i en "fundera-på-bebis" period just nu tror ja. de kommer med jämna mellanrum tyvärr. den stora frågan ja funderar på just nu e faktiskt hur ja (när och om jag blir gravid) kommer att ta d där med en växande mage? tycker d e vansinnigt fint och vackert på andra, men jag som alltid varit så otäckt smal, hur kommer ja ta d när d plötsligt sitter flera kilo extra på magen? kommer ja verkligen på riktigt tycka att d e lika vackert å mirakulöst på mig? ärligt? ja e inte helt säker faktiskt...

skit samma, d e ju ett bra tag tills vi tar d steget så dessa funderingar slutar just nu!!

ska bli grymt skönt att vara ledig i morgon. dock har ja ett helt hav av tråkiga saker som "måste" göras...nu tror ja nog att ja ska försöka slita mig från den här otroligt varma datorn (fast d e bra skönt att ha den på magen, nu när ja har så ont ) och försöka få min underbara sambo att göra d samma, för lite onsdagsmys i soffan...kanske en bra film, vem vet? bara d inte e terror på elmstreet...usch va ja plågas av att bara nämna den i min blogg...HATAR verkligen skräckfilmer..min fantasi har lixom inga gränser, så mardrömmar e oundvikliga i ett sånt läge...å inte bara en natt, utan tyvärr flera i rad. klarar verkligen inte av sånt!!!

dagens: min underbara tålmodiga älskling :)
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: