one of those days..

2010-09-17 / 21:31:59
när den ena besvikelsen avlöser den andra...så har min dag varit hitills, men ja hoppas fortfarande på att dagen slutar med åtminstonde en utebliven besvikelse. humöret e inte på topp å d är ja mycket väl medveten om, men ja har väl också rätt att ha dåliga dagar, även om ja vet att ja kan skratta mig lycklig som har det så här bra. men vissa dagar blir bara skit även för mig, å idag har d varit en sån dag tyvärr...

kan inte uttala mig om vad exakt d handlar om, men d e absolut inget allvarligt eller någon stor grej. har bara haft en kass dag som alla andra kan ha ibland. ja e en helt vanlig människa, bara att ja lyckats hitta någon som oftast gör mig galet lycklig, otroligt trygg och får mig att må så bra jag kan.

kanske beror lite av mitt humör på alla gliringar på jobbet, kanske beror d på alla människor som försöker påverka hur man ska välja i det politiska kriget som råder i vårt land just nu. längtar verkligen till söndag när hela skiten är över. ja säger inte att det är fel att bry sig, eller at vara engagerad, absolut inte. tvärtom tycker ja d e riktigt bra. för de som är insatta i politiken och vet vad alla partier står för och emot. det är de andra människorna som stör mig. de som valt en sida och har fullständigt snöat in där, utan att veta riktigt vad de argumenterar för eller emot. de har förmodligen ingen riktig koll, vilket lyser igenom ganska bra kan ja meddela. jag är inte insatt för fem öre, men så mycket vet ja ialla fall.

det är dessa människor som gör allt de kan för att påverka oss som varken är insatta eller särskillt intresserade, och tyvärr så lyckas de nog många gånger. just nu kan ja säga att jag kan acceptera ett par människor i min omgivning som VET vad de pratar om. en riktig moderat på jobbet. han vet precis vad och vad inte. men han försöker verkligen inte pracka på sin politik på andra. min darling mickan, som verkligen har GODA själ till att rösta/tycka som hon gör. men hon försöker inte heller påverka en att rösta som hon vill. även om ja skulle rösta precis tvärs emot, så får ja göra d. en anna vän vet också precis vad han tycker e viktigt, och har hittat sin väg i politiken, utan att påverka en ovetandes ointresserad tramsa som jag.

när dagen kommer för mig att lägga min röst, kommer jag vara säker på att jag gör rätt. och oavsett hur eller vem ja rösta på, så kommer det vara "fel" i någons ögon, men otroligt "rätt" i någon annas. så nu kommer ja inte nämna politik fram till nästa val hoppas ja :)

d e ju verkligen inte detta jag vill skriva om egentligen. men det ja verkligen vill skriva om, funkar inte riktigt att skriva här längre. det är alldeles för många som kan läsa och missuppfatta saker, som vanligt. någon kommer bli sårad och någon eller några kommer säkert bli arga, så ja nämner d helt enkelt inte.

ibland har ja så svårt att förstå skillnader på ord och ord. ja kan t.ex. fråga någon, " tycker du inte att vi ska..?" svaret jag får e "e d inte d vi gör då?" (eller något liknande) och för mig betyder d att svaret är ett rungande "ja, klart att vi ska!" medan d egentligen tydligen betyder, "jo, men kanske bara lite sporadiskt, utan egentligt intresse just nu och ett bra tag framöver" hur kan ja missuppfatta saker så till den milda grad?

ja kan villigt medge att ja e verkligen inte en människa som e lätt att förstå sig på alls. snarare tvärtom. den människa som verkligen kan läsa mellan mina rader förtjänar verkligen en guldmedalj, för den personen kommer vara väldigt ensam om d! d finns ett par personer som skulle vilja påstå sig känna mig och kunna förstå vad jag egentligen menar. men d e verkligen ganska långt ifrån sanningen tyvärr. ja önskar verkligen att någon kunde läsa mig så bra att ja inte kunde dölja någon känsla. det som syns på utsidan e tyvärr väldigt ofta långt ifrån vad som trampar inom mig.

d enda som verkligen finns på insidan och syns på utsidan e min oändliga kärlek till mannen jag lever tillsammans med. men även en dag som ja verkligen mår toppenbra, gnager saker på mig inifrån som ja inte har kontroll över. ja önskar att ja kunde, men d går inte.

nä, men usch vilket trist inlägg detta blev...

dagens: trotts motgångarna och besvikelsen på insidan, har ja haft en bra dag, som bara kan bli bättre!

Kommentarer!
Postat av: Jag

Alla har vi olika funderingar och åsikter om allt , lita på ditt goda omdöme Fridah , så blir säkert allt bra, känner inte dig men du verkar vara en väldigt skärpt och sympatisk människa.

Kommenterat - 2010-09-18 / 05:33:17
Postat av: fridah

nej, men oj. tack så mycket vem du nu är :) väldigt fina och snälla ord som verkligen lyfter upp humöret. tack igen!

Kommenterat - 2010-09-18 / 19:47:45  | URL - http://funbyme.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: