som ett brev på posten

2010-09-22 / 22:03:15
har varit en helt ljuvlig dag. började me att ja sov riktigt länge. sovmorgon är aldrig fel, sen åt ja en riktigt lyxig frukost. frallor me ost, skinka och skagenröra...gottis...sen tog vi ett part timmar i trädgården. eller jag ialla fall...rensade lite av grusgången medan johan mekade me sitt "fynd" han gjorde på återvinningen..en gräsklippare. nåja, d blir nog bra. haha...

sen blev d brådis till jobbet. var en lite ledsam dag. så fort jag började idag, åkte jag å fred upp till en av mina brukare, som ja ska "lämna över" till honom nu när vi ska dela upp oss i två "arbetslag". vi har ju alla "våra" brukare. d.v.s. vi är kontaktmän. d betyder att vi har största ansvar för våra brukare. exemper på vad som kan ingå i ett kontaktmannaskap är att man beställer insulinnålar, eller ser till att brukaren får den hjälp den behöver, komma i kontakt med tjänstemän, får information om vilka hjälpmedel som kan finnas, vilka ersättningar de har rätt till, ta kontakt med sjukvård och mycket mycket mer..

nu blir d ju så att näår vi delar gruppen i två, kommer vi att få byta kontaktmannaskap på en del. och just denna brukaren har ja haft sedan ja började, så d känns riktigt riktigt ledsamt att "lämna över". varken brukaren eller jag var särskillt sugna på detta, men eftersom brukaren bor i området som kommer tillhöra "ute-gruppen" så var d inte mycket att välja på. d va riktigt tungt kan ja meddela.

en annan sak som var riktigt positiv idag, var att ja fick en post-avi idag :) ja vet precis va d e, å ja kan knappt berga mig tills ja kan hämta ut d!!! d e ganska stort, lite kub-aktigt, men ganska platt, lite avlångt men ändå fyrkantigt och helt underbart fint! hade tänkt hålla d utom synhåll för johan tills vi får sovrummet klart. man ja vet fasen inte vart ja ska gömma d!!!

nu väntar ja bara på att älsklingen ska komma hem från jobbet, så vi kan mysa till d lite!!
dagens: postavin!!!
Kommentarer!
Postat av: Sys

Göm den under sängen! Där lovar jag att han aldrig tittar!! ^^

Kommenterat - 2010-09-23 / 11:24:31
Postat av: fridah

hahaha..jo d gör han ju, för han läser ju bloggen å ser att du skrivit det :P haha

Kommenterat - 2010-09-23 / 17:57:32  | URL - http://funbyme.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: