vad gör man en ledig dag?

2010-09-14 / 20:37:55
jo, man slappar å äter gott å samlar energi till resten av arbetsveckan eller hur?

eller gör man precis tvärs emot. uppe innan åtta, vet inte exakt när, men fick ett sms från johan att ja skulle kliva upp strax innan åtta, men då var ja redan uppe å hade så varit en bra stund. började denna otroligt ruskiga regniga tisdag med att planera upp min dag.

ja skulle bl.a. laga riktigt god mat, som skulle räcka till flera matlådor. ja skulle cykla ner på stan och ordna ett par saker, ja skulle cykla vidare till netto för att inhandla lite onödiga prylar, ja skulle äntligen slipa dörrkarmarna i vardagsrummet så ja kunde börja måla dem. hur mycket av detta blev gjort idag då? hmm...INGENTING!!!

hur lyckas man?

MEN ja har för den sakens skull inte suttit still å slappat inte :) ja har plockat iordning mina saker, tvättat upp all tvätt i tvättkorgen, sorterat å rensat ut en påse kläder, städat tre garderober, vikt ren och torr tvätt, varit barnvakt åt nemo medan zoran, johan å anders var i svartbäcksmåla å motionerade, lagat mat (dock inte flera matlådor, men en tills i mon ialla fall) diskat, vattnat blommorna, plockat iordning mina skor (räknade till ca 40 par, men då e vissa på utlåning :P) beställt en tavla på internet, bäddat sängen, knäskurat badrummsgolvet och toaletten (inte på knä i toan då haha) och så har ja ställt ner lite saker i källaren också när jag ändå sprang upp å ner med tvätten.

tycker nog ändå att ja varit ganska aktiv idag, även om ingenting på min lista blivit avbockat...hmmm...får ta den listan en annan gång!

har grymt ont i mina axlar, och nacke men d får gå. just nu e ja mest sugen på massa gos me johan. vi får väl se om d blir så.



dagens: nemo den lilla solSTOLLEN!!!

Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: