ledig tisdag...

2011-04-12 / 21:06:55
var ju som sagt ledig på schemat idag..men inte fick man vara ledig då heller :( hade för flera dagar sedan kännt att "på tisdag när jag är ledig, DÅ ska ja verkligen avancera i köket" så. TACK älskling för att du jobar morgon denna veckan :P uppe vid strax innan sju och började stöka i köket. knappt vaken, så innan ja började med middagen ( ja dagens middag behövde verkligen göras i god tid för att bli klar) tog ja en ordentligt stor kopp kaffe för att väcka både kroppen och hjärnan.

sedan började jag, för första gången i mitt liv, göra porterstek. från grunden. d tog som sagt sin lilla stund, men skam den som ger sig :P mitt i alltihopa skulle jag iväg på utbildning, så när steken var klar, fick ja rusa iväg och utbilda mig :)

efter det var ja å handlade potatis som ja så klart INTE hade kommit ihåg att förbereda :S tog en promenad hem för att stressa av lite. väl hemma igen så skalade ja potatisen, kokte dem och gjorde sås av spadet från steken.



japp, man kan nog säga att fröken är mäkta stolt. OCH det gick att äta sig riktigt jäkla fet-mätt på det också :) jag tror nog att herrn i huset skulle kunna skriva på ett dokument där jag blir bekräftad som en riktig husmor :) haha

när maten trillat ner lite och landat i magen, började jag med förberedelserna till mammas födelsedagstårta :) jar är för jäkla snål för att köpa rätt redskap och mallar och hjälpredskap, så jag har så klart gjort mina egna :P som alltid älskar jag mina X-antal lådor med diverse pyssel i alla dess former och färger. vad skulle jag fylla mitt liv med om inte pyssel, trix, ideer och "helt-appropå-lösnigar" på saker ja inte ens haft en tanke på att göra ?


ja, just d. mitt i röran av alla planer han ja ta en tur förbi snickar-jocke å köpa skruv till mina hängare ja ska hänga mina kläder på i min "walk-in" :) kommer bli fett-bra för att använda ett "modernt" uttryck :)

nu ska ja se om johan vill hjälpa mig att skruva upp hängarna :)
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: