♥ Dag 11 – Mitt arbete.

2011-01-11 / 18:17:08

mitt arbete. jag är en av de lyckliga människorna som faktiskt har ett arbete. och för att göra saken ännu bättre så är ja en av de ännu färre som faktiskt trivs på sitt arbete. jag skulle inte vilja jobba någon annan stans just nu.

jag jobbar som omsorgsassistent inom socialpsykiatrin i nybro kommun. i mina arbetsuppgifter ingår det mesta. jag hjälper psykiskt sjuka människor i deras vardag. de som behöver hjälp kallas för brukare, och beroende på vilken brukare jag besöker varierar mina arbetsuppgifter. det kan variera med allt från att bädda sängen, laga mat, tvätta kläder, städa, hjälpa till med dusch, hjälpa till att handla, vara ett stöd vid t.ex. läkarbesök, spela kort, måla naglarna, ge mediciner, ringa samtal, ta kontakt med sjukgymnast, sjuksköterska, diabetessköterska eller någon annan "viktig" person. aldriär en dag den andra lik.

det är nog därför jag trivs så jäkla bra. du behöver inte göra exakt samma saker varje dag, och allt beror på dagsformen på brukarna. idag till exempel har jag hjälpt en brukare att handla...15 33cl loka flaskor, 3 l mjölk m.m fick man bära upp till tredje våningen...kul?? njae...inte särskillt. men tacksamheten man får, DET gör d värt besväret :)

så klart har mitt, som alla andra, arbete nackdelar. jag jobbar helg, jag jobbar kvällar och dagar om vartannat, jag har grymt långa arbetspass på helgerna jag jobbar. men i d stora hela gillar ja mitt jobb starkt :)

Kommentarer!
Postat av: Amelie

Ja jag vill ha ditt jobb!

Kommenterat - 2011-01-11 / 21:05:09  | URL - http://ihuvudetpaamelie.blogg.se/
Postat av: fridah

ja vet att du vill d :) å ja vill att du kommer å jobbar med mig :) fast inte specifikt "mitt" jobb, men typ istället för "du-vet-vem-som-inte-riktigt-passar-in" :P pöss

Kommenterat - 2011-01-11 / 21:36:11
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: