♥ Dag 2 – Min första kärlek.

2011-01-02 / 13:16:43

fram till att ja träffade johan, har ja varit bombsäker på att min första kärlek var jimmy. det har hela tiden varit denna kärlek jag jämfört alla andra med, och ingen har lyckats uppnå detta. kanske för att jag var 8 år och en hopplös romantiker och drömmare. kanske var d inte alls så rosenskimmrande och "flawless" som ja minns att det var, men det är ialla fall så jag minns denna kärlekshistoria.

som sagt var jag 8 år och hade svårt att skillja drömmarna, fantasin och verkligheten många gånger. ja vet inte hur d hela startade eller egentligen så mycket annat heller, men ja har vissa minnesbilder och det är nog minnena av känslan vid dessa sittuationer som gör att ja tror det var kärlek.

han va så snäll och lugn och alltid med på alla upptåg fröken hittade på. vi hade samma intressen och ja kan misstänka att det var på fotbollsplanen det hela startade, för det var där ja tillbringade mest tid. hur som hells, vi gick hos samma dagmamma (ja vet, dagmamma när man e 8 år!! men ja trivdes och vi bodde 3 kilometer från skolan och om ja skulle vara hemma, så fick ja va d helt ensam eftersom man sällan fick ta med sig kompisar hem i skolbussen, så ja valde helt enkelt att vara kvar)

vi var ihop i tre år tror ja, och så klart var det mest lekar som bollen ur burken, kurragömma och fotboll som beskriver vårt "förhållande" bäst. men sista året blev det mer "kärlek". vi höll handen, ritade hjärtan på lappar till varandra, pratade i telefon. d mesta e som bortblåst men några få saker minns ja glasklart. som tillexempel första gången han kysste mig. jag minns att d bubblade i magen och att ja blev alldeles vimmelkantig och livrädd. d killade så mycket i magen att det nästan gjorde ont. d tog flera dagar innan han fick kyssa mig igen.

sen minns ja en "tillställning" som kallades för sommartinget i bygdegården. ja tror minnsan att han hade varit på semester innan och denna dagen kom han hem. ja minns att han gav mig en lapp där det stod att ja skulle möta honom bakom pilkastarbåset. ja gick dit och han gav mig den underbaraste av askar jag någonsin sett (fram till då ialla fall). en liten hjärtformad ask dekorerad med snäckor. ja måste nog medge att d här är den mest romantiska händelse ja någonsin upplevt hittills.

när han gett mig asken lägger han sin hand på min kind, tittar mig i ögonen, säger tre små ord, lutar sig fram och kysser mig. ja fick kippa efter andan ett tag faktiskt. magen knöt sig av allt pirr och hjärtat slog säkert tredubbla slag.

nåja, som ja skrev i början, vem vet om d verkligen var så här??? i min värld var det så, men ja kan inte svära på att d va lika dant i hans värld. men hur mycket vet man om kärlek när man är 8 - 9 år? nu kan ja ifrågasätta om det var kärlek för d känndes långtifrån som d gör nu. ja vet att johan är mitt livs kärlek, men han är inte den första. min första kärlek hette jimmy och det har hela tiden varit denna kärlek jag jämfört alla andra med, och ingen har lyckats uppnå detta. kanske för att jag var 8 år och en hopplös romantiker och drömmare. kanske var d inte alls så rosenskimmrande och "flawless" som ja minns att det var, men det är ialla fall så jag minns denna kärlekshistoria.


Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: