♥ Dag 22 – Det här upprör mig.

2011-01-22 / 19:23:02
oj. ska man behöva gå in på d här också..nåja, jag tror att jag är som de flesta andra vad gäller detta ämnet.

*barn som far illa
*djur som far illa
*folk som inte har något samvete eller empati
*folk som misshandlar
*oproffesionella människor (tänker på ex äldrevårdens arbetare som är elaka mot de dementa)


ungefär som de flesta andra tror ja nog. men, det finns alltid ett men.

mitt MEN är läkarvården. usch. jag får rysningar bara ja tänker på d. läkare och sjukhuspersonal är de värsta översittarna jag någonsin mött. de som ska få oss att må bra och känna oss trygga och säkra är de värsta av de värsta. de tror verkligen att de e större än..gud...(visst fins d underbar personal också) de e snorkiga, nonchalanta, otrevliga och inger avbsolut inget som hellst förtroende.

d går väl an för oss unga som har lite skin på näsan, men de som är riktigt sjuka, de som kanske inte helt förstår eller behärskar språket, de som ser dåligt, de som hör dåligt, de som inte kan, vågar eller vet hur de ska göra för att bli förstådda. dem e d synd om.

detta upprör mig mer än ja trodde.
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: