♥ Dag 25 – Min skoltid.

2011-01-25 / 21:28:12
ja håller me amelie...den här listan e skit tråkig...men den e ju snart slut.

dagis och lekis gick jag i örsjö. var väl som den tiden är mest. lek, lek, lek...när vi började ettan gick vi i ett-två-trean, så jag gick tillsammans med de som var ett och två år äldre än mig. min kusin martin gick i trean så där var man ganska trygg, men hujeda mig när man skulle till gympan eller matsalen...usch och tvi för alla STORA fyror, femor och sexor...minns speciellt två tjejer som va JÄTTELÄSKIGA...men året efter när sanna och annika började ettan och man lekte med dem, så va deras storasystrar inte alls så farliga längre :)

spela fotboll, leka herren på teppan och andra slagsmålsframkallande lekar. vi hoppade mycket tvist också minns ja :) brännboll var också en favorit.

d ploppar upp lite minnen från här och var. som när en klasskamrat sydde sig i fingret på syslöjden, vilket var väldigt facinerande och läskigt på samma gång. ett brännbollsträ som flög genom rutan på skolporten, att vi klättrade på skoltaket, alla idrottsdagar vi hade där örsjö tävlade mot alsjöholm. å alla vandringar i skogen i alsjöholm med olika stationer, alla skoldiscon man sprang runt på å åt godis tills man fick sockerkick, alla ramsor, skolfoton...när vi blev "de stora" sen så spårade d nog ur lite. vi va inte snälla mot en lärare...d va ingen egentligen..varken innan eller efter oss.

skulle kunna hålla på hela natten, men d orkar ja inte...

högstadiet gick ja ute i stan..stora nybro!!! haha. madesjöskolan vs paradisskolan gick de tre åren ut på. d var här livet blev jobbigt...riktigt jobbigt...fel vänner, fel attityd, absolut fel pojkvän...kunde inte blivit värre...misshandel, hot, våld, skolk, lögner, sluta äta, träningsnarkoman, må dåligt, full med blåmärken, tvingas till både d ena och d andra, börja röka, skära sig...osv...

helvetet, sen blev d väl lite bättre...fixade till betygen och hittade tillbaka på rätt spår, men inombords var ja så trasig en människa kan vara utan att dö. ingen såg, ingen märkte, d va så ja ville ha d. hade en underbar kille, men d hjälpte tyvärr inte så mycket.

gymnasiet gick på rutin. var duktig och "glad" precis som man skulle vara. ingenting konstigt med d inte. gick ut med bra betyg och världen låg för mina fötter..eller tvärt om kanske. bestämde mig för att starta om. verkligen. började på högskolan och låttsades verkligen att allt var super toppen och underbart. ingen anade, ingen visste. sen rasade muren och ja var tillbaka på ruta minus trehundratusenfyramilijoner...

plockade upp spillrorna och limmade ihop d bäst ja kunde och levde vidare som ja trodde d skulle vara. tog examen och började jobba, och har jobbat sedan dess.

min skoltid...tsss

Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: