♥ Dag 28 – Mitt hem.

2011-01-28 / 19:05:21
åh. äntligen en rolig rubrik..(ok, d va inte d från början, men ja knyckte den av amelie eftersom den egentliga rubriken redan blivit skriven om)

jag bor i ett hus tillsammans med min älskade johan,

 och hans hämska monsterkatt mimmi 
                                  

jag har äntligen fått en trädgård att fixa å dona i, som ja har längtat efter i alla år ja bott i lägenhet. i min trädgård finns 7 äppelträd och två blommland, men d ska bli fler :)

   



   



jag älskar min trädgård och i vår ska ja göra om lite och dona mer platser att ha blommor på.

johan köpte huset för tio år sedan och, tja, d har väl inte hänt så mycket på de tio åren. så när ja flyttade in, började en mindre renovering av kåken :) jag började med ett rum som johan själv inte direkt använde mer än som "genomfart" och vad jag kallar för "skräprum". ut me de ussla få saker som stod där och på me lite färg och vipps var d ett helt annat rum...

före                    efter
 

före                    efter
 

före                   efter
 

före                           efter
 

efter...


så började ja med rummet som då var johans tv/dator/mat rum...nu e d vårt sovrum. dock är inte golvlisterna uppe än, men de kommer nog snart hoppas ja..

före                           efter
 

före                            efter
  

så nästa projekt blir ju nu då att lösa problemet med mina kläder och skor...de får inte riktigt plats. men jag har en lösning på d problemet. en "walk-in closett" :) det är på g!

efter det kommer det stora projektet att bearbetas. köket! men, d tar vi då
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: