♥ Dag 6 – Min dag i detalj.

2011-01-06 / 11:25:41
sicken tur att denna rubriken hamnade på en dag när ja var ledig. man kan ju av sekretess skäl inte skriva detaljerat om sin dag på jobbet juh :) nåja. klockan halv fem vaknade jag med ett ryck, trodde ja skulle jobba, men när ja varit på toaletten å kissat insåg ja att jag var ledig idag, så ja gick tillbaka till sängen, stängde av larmet på mobilen, kröp så nära johan ja bar kunde, suckade nöjd och somnade om. 2 minuter i 8 vaknade ja nästa gång, tittade på min älskling en stund innan ja halvt somnade om en stund till. runt 9 tiden krävde lite morgon mys och sedan klev vi upp.

johan åkte till pelletsfabriken och jag gjorde mig en mega stor kopp me varmt the. slog på datorn och kikade in på fb och bloglovin sedan slog ja på tv:n och slöglodde lite. hade väldigt stora planer för dagen så klart. efter en stund fick ja ett sms från darlingen som gärna ville ha hemmagjorda hamburgare till lunch. så ja åkte å handlade köttfärs å lite annat. hem och laga hamburgare. slängde i oss maten och åkte sen på hockey. 4 - 1 vann vi med mot mariestad. massor me kort tog ja, för lite smart som man var så tog ja ju med mig kameran för att hitta rätt inställningar inför morgondagen och helgens nybro open. så nu vet ja precis vilken inställning ja ska ha. kul.

när vi kom hem hamnade ja så klart på facebook istället för att göra d ja borde gjort redan i morse...disken och snabeldraken...efter en liten stund kom johan å skulle vila lite, så då kröp ja så klart ner bredvid honom å stökade en stund innan vi gosade en liten stund. sedan fick ja äntligen tummen ur och diskade upp disken. johan åkte för att handla chopi till sig och dipp. ja dippar morötter. när han kom tillbaka, hade han köpt fel dipp, så tur att han skulle iväg igen. under tiden han var iväg andra gången blandade ja dipp till honom å skar morötter till mig. och så passade ja på att lägga över alla hockeybilderna från kameran till datorn och sätta extra-batterierna på laddning.

allt måste ju vara i ordning tills i morgon kväll när sis och jag ska sitta i ishallen och kolla fotboll. japp. det står rätt, fotbolls cup i ishallen, i ockey rinken. jajjemen. snabeldraken får snällt vänta tills en annan dag, för nu håller johan på att fixa film, bilderna är överflyttade till datorn och fröken börjar bli GALET mys-sugen.

min dag i detalj.
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: