♥ Dag 8 – Mina föräldrar.

2011-01-08 / 14:17:45
d här blir intressant.

min mamma. hmm. min mamma heter Åse. hon är ungefär som jag i humör och temperament tror ja. är hon glad, så e hon riktigt glad. är hon arg, så e hon fly förbannad. är hon grinig, så håller man sig på långt avstånd.



när ja var yngre var min mamma hämsk. ja i mina ögon alltså. ja fick aldrig göra någonting, hon förstörde mitt, liv, hon va så elak och ja fick aldrig göra någonting. aldrig. hon var väl ungeför som vilken tonårsmamma som hellst kan ja tro. vi hade väldigt svårt att komma överrens och skrek åt varandra allt som oftast.

nu ser man lite annorlunda på d hela. jag var nog en av de få tonåringarna som faktiskt hade en mamma som satte gränser, tack å lov för d kan ja säga nu. ja va verkligen inte inlåst i mitt rum å aldrig fick komma ut. ja va faktiskt ute ganska mycket vill ja minnas. visst fan kunde hon vara förbannad på mig å skrika å skälla som en galning, men d va förmodligen bara rätt åt mig skulle ja gissa. d var nog inte lätt att vara mamma till mig skulle ja tro. förstfödd (vilket egentligen betyder att stackarn inte hade en aning om va hon skulle göra :P ) fruktansvärt humör och med hormoner som aldrig någonsin höll sig på en å samma nivå i mer än två minuter.

stackars min mamma. hon hade d inte allt för lätt. fast ja måste nog ändå säga, utan att skryta, att hon gjorde ett helt fantastiskt bra jobb :) haha. nu för tiden är hon inte lika hämsk. ja får göra i stort vad ja vill, hon förstör inte mitt liv, hon e inte elak heller för den delen. nu för tiden e min mamma toppen, kanske har hon alltid varit det, men en tonårings ögon är väl aldrig blida?  ja e nog tyvärr inte så bra på att tala om d för henne. får väl hoppas att hon läser detta då :)

min mamma jobbar nu som timvikarie inom omsorgen. hon passa bra där tycker ja. hon tycker om d. när ja var liten jobbade min mamma i fabrik. bong ljungdals. hon passar bättre inom omsorgen.

min pappa. ja, vad ska man säga om min pappa? han är lugnet själv. jag har sett honom arg EN gång under min 27 år. han är lätt att tycka om. min pappa är otroligt hjälpsam och vill att alla ska må bra och vara lyckliga. min pappa var, är och kommer alltid vara världens bästa pappa.



min pappa är allt och lite till. han är snickare, han är skogsbrukare och han är lantbrukare. om han jobbar mycket? jo, hade dygnet haft fler timmar, hade han ändå aldrig varit ledig. min pappa är problemlösare och otroligt hjälpsam. pappa ställer alltid upp och gör så gott han kan.

mina föräldrar har varit gifta i över 20 år. de kompleterar varandra ganska bra skulle ja tro. å dessutom har de ju tre fantastiska ungar, så nått rätt e d ju :)
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: